Gå til innhold

Mensen i to uker


LineSweety

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei jente på 18 år som har gått på p-pillen loetta i 2 år, har hatt regelmessig mens hele tiden og alt har fungert bra. For et par mnd siden sluttet jeg med p-pillen av dvs. grunner, men begynte igjen, siden det da var lenge til min neste blødning og ville begynne snarest mulig forhørte jeg meg med min fastlege som sa jeg kunne begynne på pillen når som helst i mnd bare jeg brukte annen prevensjon i 2 uker. Er dette sant? Nå fikk jeg plutselig mensen, det er en "uke" til jeg skulle vært på de hvite pillene og har nå hatt mensen snart i to uker. Hva er galt? Jeg tenkte jeg skulle vente til det gikk over og har nå sluttet på brette og da ikke tatt de hvite pillene, og vente til min neste blødning for så og begynne på pillene igjen. Jeg utelukker helt at jeg kan være gravid når det er ca 3 mnd siden sist jeg hadde sex. Hva mener du jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''ville begynne snarest mulig forhørte jeg meg med min fastlege som sa jeg kunne begynne på pillen når som helst i mnd bare jeg brukte annen prevensjon i 2 uker. Er dette sant?''

Ja, dette skal da også stå i pakningsvedlegget til pillene dine.

''Nå fikk jeg plutselig mensen, det er en "uke" til jeg skulle vært på de hvite pillene og har nå hatt mensen snart i to uker. Hva er galt?''

Sannsynligvis ingenting, men det er helt vanlig og normalt å ha blødningsforstyrrelser de tre første mnd på pillen og jeg regner med det gjelder også når man skifter merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...