GoodTimes Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Huff, jeg vet dette har vært oppe før, men: nye joggesko, vanntette (Gore-Tex og litt lær, bare strimler her og der med det, og gummisåle). Kan de vaskes i vaskemaskin? De er så harde og stive og jeg rekker ikke å gå dem ut før ferietur. 0 Siter
Gjest Baldriana Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Jeg "gikk inn" mine fjellsko ved at jeg hadde på meg våte sokker og gikk med de på stuegulvet :-) Kanskje kan dette være noe for deg og dine joggesko også? Uansett er det helt sikkert mulig å ta de en "omgang" i vaskemaskinen, noe jeg bruker å gjøre med mine skitne/sure joggesko ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Hiv inni en impregnering for goretex i vaskemaskin sammen med skoene så går det sikkert bra. Men du må nok regne med at det tar litt tid å tørke dem, stapp dem med avispapir som skiftes ofte. 0 Siter
GoodTimes Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Skrevet 15. juli 2007 Jeg "gikk inn" mine fjellsko ved at jeg hadde på meg våte sokker og gikk med de på stuegulvet :-) Kanskje kan dette være noe for deg og dine joggesko også? Uansett er det helt sikkert mulig å ta de en "omgang" i vaskemaskinen, noe jeg bruker å gjøre med mine skitne/sure joggesko ;-) Takk for svar, begge to. Jeg går med dem inne nå, og de er ganske klamme i lengden, vanntette som de er, så jeg tror ikke jeg trenger å skifte til våte sokker ... 0 Siter
frosken Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Joggesko bør ikke vaskes i maskin. Derimot kan du vaske dem i en bøtte med vann+zalo og la dem tørke i romtemperatur. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Joggesko bør ikke vaskes i maskin. Derimot kan du vaske dem i en bøtte med vann+zalo og la dem tørke i romtemperatur. Jeg kjøpte nettopp nye joggesko på en sportsforretning og dama der anbefalte å vaske dem i vaskemaskin på 40 grader og ha i et impregneringsmiddel til bruk i vaskemaskina med det samme. 0 Siter
frosken Skrevet 15. juli 2007 Skrevet 15. juli 2007 Jeg kjøpte nettopp nye joggesko på en sportsforretning og dama der anbefalte å vaske dem i vaskemaskin på 40 grader og ha i et impregneringsmiddel til bruk i vaskemaskina med det samme. Det sies at dempningen i sålene reduseres ved vask i maskin, og siden mye av det vi betaler for i allefall når vi kjøper dyre sko er dempning og stabilitet i sålen, så er det dumt å vaske det bort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.