Gå til innhold

Vask av joggesko


GoodTimes

Anbefalte innlegg

Huff, jeg vet dette har vært oppe før, men: nye joggesko, vanntette (Gore-Tex og litt lær, bare strimler her og der med det, og gummisåle). Kan de vaskes i vaskemaskin? De er så harde og stive og jeg rekker ikke å gå dem ut før ferietur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Baldriana

Jeg "gikk inn" mine fjellsko ved at jeg hadde på meg våte sokker og gikk med de på stuegulvet :-) Kanskje kan dette være noe for deg og dine joggesko også?

Uansett er det helt sikkert mulig å ta de en "omgang" i vaskemaskinen, noe jeg bruker å gjøre med mine skitne/sure joggesko ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv inni en impregnering for goretex i vaskemaskin sammen med skoene så går det sikkert bra. Men du må nok regne med at det tar litt tid å tørke dem, stapp dem med avispapir som skiftes ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "gikk inn" mine fjellsko ved at jeg hadde på meg våte sokker og gikk med de på stuegulvet :-) Kanskje kan dette være noe for deg og dine joggesko også?

Uansett er det helt sikkert mulig å ta de en "omgang" i vaskemaskinen, noe jeg bruker å gjøre med mine skitne/sure joggesko ;-)

Takk for svar, begge to. Jeg går med dem inne nå, og de er ganske klamme i lengden, vanntette som de er, så jeg tror ikke jeg trenger å skifte til våte sokker ...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko bør ikke vaskes i maskin. Derimot kan du vaske dem i en bøtte med vann+zalo og la dem tørke i romtemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko bør ikke vaskes i maskin. Derimot kan du vaske dem i en bøtte med vann+zalo og la dem tørke i romtemperatur.

Jeg kjøpte nettopp nye joggesko på en sportsforretning og dama der anbefalte å vaske dem i vaskemaskin på 40 grader og ha i et impregneringsmiddel til bruk i vaskemaskina med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte nettopp nye joggesko på en sportsforretning og dama der anbefalte å vaske dem i vaskemaskin på 40 grader og ha i et impregneringsmiddel til bruk i vaskemaskina med det samme.

Det sies at dempningen i sålene reduseres ved vask i maskin, og siden mye av det vi betaler for i allefall når vi kjøper dyre sko er dempning og stabilitet i sålen, så er det dumt å vaske det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...