Gå til innhold

Er jeg traumatisert?


Gjest har blitt et vrak

Anbefalte innlegg

Gjest har blitt et vrak

Etter mange år med å gå på nåler i oppveksten, kritikk og dobbeltkommunikasjon/manipulasjon, foreldre som er ustabile og gjør meg forvirret, ikke lov til å ha egne følelser og holdninger eller være sint, bli ignorert, til å innlede et forhold til min psykolog, en hemmelighet jeg bar på i ti år, til det brått ble slutt.

En tereapeut som sa ting om meg som gjorde alt mer smertefullt.

Til å være konstant utmaettet, ikke tåler lys/lyd eller andre inntrykk, kvalme, svimmelhet, svette/fryse, hodepine, mareritter hver natt i flere måneder. Vondt i ryggen, i hjertet og musklene.

Opplever jeg å være traumatisert nå?

Livet mitt er tomt og foreldrene mine er de eneste jeg har. Jeg er innlagt nå og lurer på hvordan jeg kan skape mitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ttttak

Har det på samme måten. Jeg går rundt som et stort spørsmålstegn. Skjønner ingenting. Jeg som har vokst opp i et ressurssterkt hjem økonomisk burde jo ikke ha problemer. Vet ikke hvordan jeg skal nærme meg andre mennesker. Har liten erfaring i å ta kontakt med folk i det virkelige liv. Lurer også på om jeg er traumatisert. Jeg har aldri vært innlagt, men blir liksom aldri bedre heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoggormen

Har det på samme måten. Jeg går rundt som et stort spørsmålstegn. Skjønner ingenting. Jeg som har vokst opp i et ressurssterkt hjem økonomisk burde jo ikke ha problemer. Vet ikke hvordan jeg skal nærme meg andre mennesker. Har liten erfaring i å ta kontakt med folk i det virkelige liv. Lurer også på om jeg er traumatisert. Jeg har aldri vært innlagt, men blir liksom aldri bedre heller.

Det er ikke godt å si hva plagene deres skyldes. Men summen av alt dere har opplevd kan jo være traumatisk. Hva folk opplever som traumatisk er en nokså individuell ting. Du som er innlagt vil jeg anbefale å spørre behandleren din om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...