Gå til innhold

blodig utflod rett før mesen


Gjest Yis

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 19 år. Jeg begynte på p-pillen for snart to måneder siden. Jeg tok første pille første dag i mensperioden, etter råd fra helsesøster. Etter den vanlige mensblødningen fortsatte jeg å ha blodig utflod i nesten to uker. Jeg hoppet over neste mens pga sydentur, og nå har jeg to gule piller igjen på (yasmine) pillebrettet mitt. I går fikk jeg igjen utflod med litt noen blod"trevler" i, i dag tidlig merket jeg brun utflod i trusen og når jeg skulle tørke meg etter å ha vært på do, hadde jeg ganske mye, blodig utflod, jevn masse lys rød. Jeg har alltid hatt mye utflod (noe jeg missliker sterkt), som av og til lukter, men ikke alltid. Jeg har fast partner. Jeg hadde sex med han én gang før jeg begynte på p-pillen. Vi brukte ikke beskyttelse, så jeg tok en angrepille dagen etterpå. Da fikk jeg også litt blodig utflod noen dager før mensen, og jeg lurte på om dette var grunnet angrepillen. Jeg har ikke hatt blodig utflod til andre tider enn oppgitt, i mellomtiden har jeg kun hatt den normale lyse utfloden. Jeg klør ikke mye i skjeden, kun noen ganger, men det er vel helt normalt, som å klø et annet sted på kroppen..? På forhånd tusen takk for svar! Mvh A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Angrepille og p-pille hvor man hopper over til neste brett kan gi uregelmessige blødninger, spesielts småblødninger. Det gir seg gjerne etter hvert. Du bør få sjekker deg for chlamydia, det kan også gi blodig utflod. Ellers synes jeg du kan se det an. Hvis det fortsetter kan du evt. bytte til annen p-pille. Langvarig kløe ved skjeden kan bety sopp, du kan kjøpe stikkpille eller krem uten resept. Partner trenger ikke behandling. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...