Gå til innhold

"Hvordan går det"- spørsmålet


cathlin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips i hvordan man kan unngå spørsmålet "-hvordan går det?"

En eller annen usaklig kommentar man kan komme med?

Noe man kan si utenom "bra" eller "dårlig", når man rett og slett ikke har lyst til å svare eller forholde seg til spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fortsatt..Happiness:o)

Omtrent som vanlig... bruker jeg å si. Mumlende... Jaja. Kanskje ikke rart jeg har strevd med interpersonelle relasjoner...

Eller ...litt opp og ned.

Kommunikasjon på et veeeldig høyt plan.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kontraintuitivt et dilemma

Du trenger ikke svare. For det er egentlig ikke noe spørsmål. Det er bare noe man sier som signaliserer at man vil motparten fortelle om noe. Et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..en kan bare svare "jo..., ..med deg/dere a?"

Altså har man ikke sagt et kvekk og vrir fokuset over på dem. Eller man kan svare et eller annet piss om noe man driver med om dagen, feks jooh, vi har nå ferie/jobber i hagen eller noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Kan svare med -skulle akkurat til å spørre deg om det samme- da kan du le det bort og komme med noe helt annet, eller - det orker du ikke å høre om og dessuten har jeg ikke tid til å snakke om det- Det er mye du kan ta brodden av med et smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som min kjære. si "joa..." og få vedkommende til å fortelle om seg selv heller. jeg tror at om du unnlater å svare på spørsmålet/spøker det bort så vil noen folk stussa, og anta at noe er galt. bedre å svare kort og intetsigende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan svare med -skulle akkurat til å spørre deg om det samme- da kan du le det bort og komme med noe helt annet, eller - det orker du ikke å høre om og dessuten har jeg ikke tid til å snakke om det- Det er mye du kan ta brodden av med et smil.

JA, det var en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..en kan bare svare "jo..., ..med deg/dere a?"

Altså har man ikke sagt et kvekk og vrir fokuset over på dem. Eller man kan svare et eller annet piss om noe man driver med om dagen, feks jooh, vi har nå ferie/jobber i hagen eller noe annet..

Takk, det er helt instetsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som vanlig... bruker jeg å si. Mumlende... Jaja. Kanskje ikke rart jeg har strevd med interpersonelle relasjoner...

Eller ...litt opp og ned.

Kommunikasjon på et veeeldig høyt plan.

:o)

hehe. Det er en kunst i seg selv. Takk for godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør som min kjære. si "joa..." og få vedkommende til å fortelle om seg selv heller. jeg tror at om du unnlater å svare på spørsmålet/spøker det bort så vil noen folk stussa, og anta at noe er galt. bedre å svare kort og intetsigende ;)

Takk!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke svare. For det er egentlig ikke noe spørsmål. Det er bare noe man sier som signaliserer at man vil motparten fortelle om noe. Et eller annet.

Hva betyr nicket ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du svarer bare "Fint, og med deg, da?", så har du flytta hele problemet over på den andre stakkars jævelen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kristiansand så sier man -javel? når man treffer kjente. Noen ganger er det bare det som blir sagt i forbifarten, som hei. Som svar på hvordan du har det så kan du bruke, det går i samme duren :) eller -opp og ned og frem og tilbake, eller rett og slett -hver gang ;)

Et annet spørsmål for hvordan har du det er -javel, du lever enda? :) Typisk sørlandsk vaffal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kontraintuitivt et dilemma

Hva betyr nicket ditt?

Betyr det noe, da? Hva betyr "cathlin"? :)

Men det kan vel oversettes med "noe som er et dilemma, selv om man aldri ville tro det".

Nei - tenker du syns innlegget mitt var teit, og ble litt provosert fordi en dumming som meg skulle imponere godtfolket med fremmedord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg tenke på et innlegg som skorpionfisken (husker dere henne, hun er visst borte) skrev en gang. Det handlet om en nordnorsk måte å komme seg ut av dette på.

A og B møtes tilfeldig på gata.

A: Kaosi? (= ka ho si?)

B: Nææææ, kaoskasi? (=nei, ka ho ska si?)

Det som nå har skjedd, er at A har spurt hvordan det går, og B har svart at det går bra.

Dette ble muligens feil skrevet, men forhåpentlig ikke så helt galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer bare "Fint, og med deg, da?", så har du flytta hele problemet over på den andre stakkars jævelen. ;)

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kristiansand så sier man -javel? når man treffer kjente. Noen ganger er det bare det som blir sagt i forbifarten, som hei. Som svar på hvordan du har det så kan du bruke, det går i samme duren :) eller -opp og ned og frem og tilbake, eller rett og slett -hver gang ;)

Et annet spørsmål for hvordan har du det er -javel, du lever enda? :) Typisk sørlandsk vaffal :)

Kan legge meg ned på gulvet og rulle rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...