Gå til innhold

Gynekologi/Graviditet


Nb!

Anbefalte innlegg

Hei! Har et litt innviklet spm... Jeg har hatt ubehagelige smerter i underlivet/nederste del av magen siden ifjor sommer da jeg begynte på hormonspiral, hadde flere blødninger, og gikk på dobbel pencilin kur ved to ulike perioder, til legen og spesialisten til slutt fant ut at jeg måtte fjerne spiralen.. likedan gikk det m psprøyten etter 2 sprøyter osv Så nå har de kommet frem til at kun kondom funker på meg. fekk eldtemannen min da jeg gikk på ppiller selv om jeg holdt tidene slavisk og ikke hadde kastet opp el. Så nå etter 3 flotte barn, er jeg svært fornøyd, minstemann skal nå beg på skolen og alt er vel, men smertene har vedvartog alle prøver og ultralyder er fine, så denne mnd fikk jeg time til en operasjon via skjeden, en tresvaginal ett el ennet, som jeg skal gjennomføre førstkommende mnd siden de fremdeles ikke har funnet noe galt..... Men spm mitt er noe annet ser du, for siden jeg da kun har brukt kondom, så hadde vi ikke dette tilgjengelig på sthans, og mannen min kom inni meg, vi fikk ikke tak i noen angrepille denne dagen heller ikke neste, og ikke før dag nr 2 (men innforbi en first som stod på den pakningen) ble tabletten tatt... Og da trodde jeg alt var vel, men jeg har enda ikke fått mensen min, dvs den er en uke på etterskudd....Og det jeg da lurer på er når kan en graviditetstest tas? Det er så lenge siden jeg brukte disse sist at det husker jeg ikke... Smertene er jo her enda, og viss jeg da skulle være gravid kan du da ta denne operasjonen? er det under narkose el lokalbedøvelse? Jeg har også nettopp begynt i ny jobb, skal beg skikkelig neste mnd, må jeg da si opp pga at jeg er gravid, viss jeg nå er det da!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 28 år, (snart 29), å operasjonen var en transvaginel et el annet? Hvor tidlig kjenner vi graviditetssymptomer som halsbrann, ømme bryster etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan en test nå, de kan tas når mensen ikke kommer, altså ca. 14 dager etter befruktning.

ok! takk ska du ha, skal kjøpe en imårå den dag ;-)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at nødprevensjon/angrepille klusser til, så du kan godt være forsinket pga det.

Du trenger overhodet ikke å si opp en ny jobb pga en eventuell graviditet.

Men ta en test, lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig at nødprevensjon/angrepille klusser til, så du kan godt være forsinket pga det.

Du trenger overhodet ikke å si opp en ny jobb pga en eventuell graviditet.

Men ta en test, lykke til. :)

Den var faktisk POSITIV!!!!!! eg som tok angrepillen eit knapt døgn etterpå?! skal jo kunne gå det el? men, men... er ikkje noko å gjere med det nå iallefall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den var faktisk POSITIV!!!!!! eg som tok angrepillen eit knapt døgn etterpå?! skal jo kunne gå det el? men, men... er ikkje noko å gjere med det nå iallefall.....

Angrepillen er langt fra 100% sikker, og blir mindre og mindre sikker jo lenger tid det går fra samleie til du tar den.

Så bra at du tok en test, så vet du nå at du er gravid. Går det an å gratulere, eller er det ikke noe å rope hurra for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...