Gå til innhold

Trassig


Gjest Jordbærpiken

Anbefalte innlegg

Gjest Jordbærpiken

Hva er det med folk som, på en hyggelig måte er kontrollerende.

Som overkjører, være flinke piker kan være rimelig slitsomme.

Jeg er så irritert. ARGH! Vi hadde ikke avtalt dette, jeg har ikke lyst. Ikke fordi jeg ikke vil det forslaget, men fordi det var ikke det vil hadde avtalt. Det skal være på den andres premisser, og bruker stress og trygghet som argument for å heller grille enn det vi hadde avtalt. Jeg blir så lei. Og jeg lar meg overkjøre.

Jeg kommer ikke til, får ikke sagt noe, personen tar ikke imot. Er ikke sensitiv i det hele tatt. Lytter ikke. ARGH. Og det er meg som er nærmest, tydeligvis. Det er jeg som blir den som "lytter". For jeg klarer ikke være tydelig nok. Noen sliter som faan, likevel, den andre skal ta.

Vi hadde en avtale, men nå kjenner jeg at jeg ikke har lyst til det i det hele tatt. Jeg vil ikke. Har en vond irritert klump i brystet. Føler meg kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordbærpiken

Ikke nei, jeg gidder ikke, har vært sånn med denne for lenge nå. Jeg vil ikke grille, så det såh!

:-) *sender skjelvende melding*

Er den sær, så kan jeg være sær. Nå har jeg føyd både leseplasser og kollokvietider, hvor vi skal gå på cafe, og jeg kom ikke til ordet i kollokvien med denne.

Nei, jeg VIL IKKE GRILLE! Så det såh !

*vrang drittunge*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Du lar deg jo overkjøre, du lar jo vedkommede overkjøre deg ved å være den stille/flinke piken og goda alt som blir sagt. Det e rikke sikkert vedkommende mener noe vondt, men om du aldri våger å si noe kan hun/han tro alt er ok i deres relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Ikke nei, jeg gidder ikke, har vært sånn med denne for lenge nå. Jeg vil ikke grille, så det såh!

:-) *sender skjelvende melding*

Er den sær, så kan jeg være sær. Nå har jeg føyd både leseplasser og kollokvietider, hvor vi skal gå på cafe, og jeg kom ikke til ordet i kollokvien med denne.

Nei, jeg VIL IKKE GRILLE! Så det såh !

*vrang drittunge*

*applaudere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Du lar deg jo overkjøre, du lar jo vedkommede overkjøre deg ved å være den stille/flinke piken og goda alt som blir sagt. Det e rikke sikkert vedkommende mener noe vondt, men om du aldri våger å si noe kan hun/han tro alt er ok i deres relasjon.

Ja. Du har rett, og jeg har tenkt på det i hele dag. Måtte nesten skynde meg fra pub for å skrive; DETTE ER MITT. Andre kan ikke vite mine grenser hvis jeg ikke viser dem. Det er mitt. Av og til blir jeg så sint inni meg. Det er mitt.

Men i dag var jeg tydelig. Både i melding og i atferd. Det er mitt, og jeg burde virkelig ikke ta sånn av pga andre. Det handler jo om mine signaler. Hvordan jeg takler det. Jeg er dårlig på dobbelthet. Doble signaler, det sender jeg jo ut. Men merker det så godt hos andre. Det er ikke bra det der.

Jaja. Jeg satte grenser i dag. Det er dårlig gjort av meg å skrive sånn. Jeg burde ikke gjort det, men jeg får heller skjerpe meg til neste gang.

Tingen er alltid å se på seg selv. Ikke ta det utover.

Takk bella, for svar. Håper du nyter sommeren? Her kom regnet, akkurat da jeg nøt irishen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...