Gå til innhold

Konstant uro


Zooropa

Anbefalte innlegg

Hei, er det flere her som sliter med konstant uro?

Bilder som henger seg opp, tvangstanker, osv osv

Man føler seg ALDRI avslappet. Sover brukbart. Vurderer

å gå til fastlegen å spørre om han kan skrive ut noe

mer angstdempende. Går på 150mg Efffexor og 60mg tolvon.

Men det ser ikke ut til å hjelpe stort

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

butterfly1365380355

sliter med det samme selv,skal sjekke om du får noen gode svar,så benytter kanskje jeg meg av det og.Lykke til:) Godt du klarer sove iallefall,der sliter jeg mest:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter med det samme selv,skal sjekke om du får noen gode svar,så benytter kanskje jeg meg av det og.Lykke til:) Godt du klarer sove iallefall,der sliter jeg mest:(

En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg skal bli frisk?! Det er så

mye rør og uvirkelighet i hodet mitt at man nesten har lyst å gi opp.

Alt er på en måte borte. Det er som om at ingenting er igjen av meg.

Angst har blitt en sykdom for meg. Det har vart i 8 år nå. Det værste

av alt er at jeg sliter med alvorlig depresjon også nå. Det er nesten like ille.

huff som man savner den gang man var litt friskere. Ingenting er spennende lengre.

Man bare lever i et hav av kaos. Man prøver å tenke på å finne en å dele livet

med, men det er også helt borte. Man vet ikke en gang hva sex er. Har hadd angst de gangene jeg har hadd sex. Man må bare aldri gi opp å det skal jeg heller aldri gjøre. Angsten skal få herje rundt med meg til den dagen jeg går i grava. Basta!

over å ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superteddy

Hei, ja jeg kjenner meg veldig godt igjen. Det er derfor jeg er blitt alkoholiker. Legen min vil kun gi meg Atarax og Zoloft. Atarax hjelper til en viss grad, men jeg blir så trøtt og giddalaus av dem så jeg liker ikke å ta dem. Når det gjelder Zoloft fant jeg ut at ved angst kan man måtte gå opp i en dose av 200mg pr. dag for at det skal hjelpe.

Min fastlege har ikke så mye greie på AD bortsett fra det han leser i det lille hefte han har. Håper det skal hjelpe når jeg kommer opp i 200mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

På meg hjalp det med litt antipsykotika (zyprexa) i tillegg til antidepresivaen. Jeg hadde en tilstand lignende det du beskriver. Veldig uro, og ekstremt med tvang. Dessuten lønner det seg å lære noen kognitive knep for å mestre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoggormen

En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg skal bli frisk?! Det er så

mye rør og uvirkelighet i hodet mitt at man nesten har lyst å gi opp.

Alt er på en måte borte. Det er som om at ingenting er igjen av meg.

Angst har blitt en sykdom for meg. Det har vart i 8 år nå. Det værste

av alt er at jeg sliter med alvorlig depresjon også nå. Det er nesten like ille.

huff som man savner den gang man var litt friskere. Ingenting er spennende lengre.

Man bare lever i et hav av kaos. Man prøver å tenke på å finne en å dele livet

med, men det er også helt borte. Man vet ikke en gang hva sex er. Har hadd angst de gangene jeg har hadd sex. Man må bare aldri gi opp å det skal jeg heller aldri gjøre. Angsten skal få herje rundt med meg til den dagen jeg går i grava. Basta!

over å ut!

Angst og depresjon er dessverre ofte nære følgesvenner, og det er viktig med riktig behandling. Ut i fra forskning er samtaleterapi viktig, og som regel er det mest effektivt når en kombinerer terapi med medisinering. Kanskje Efexor ikke er det rette for deg. Brukte det selv, men jeg mistet effekten av det og måtte bytte preparat. Sliter selv med generell angst (mye konstant uro og bekymringer) i tillegg til bipolar lidelse med mest depresjoner. For angsten føler jeg det hjalp bra å legge til antipsykotisk medisin (Seroquel). De hjelper mot tankekaos og demper uroen. Mot depresjon bruker jeg et middel som er i samme kategori som Efexor, men nyere og ansett som mer effektivt. Cymbalta heter det.

Var jeg deg ville jeg tatt meg en runde med fastlegen og bedt om henvisning til en psykolog eller psykiater. Min mening er at det er greit å ha en psykiater inni bildet når det gjelder slik medisinering, for ofte er ikke fastlegene så gode på det (selvsagt er det mange som kan en del også). En psykolog vil kunne hjelpe deg til å snu på negavtive tankemønstre som gir deg angst, hjelpe deg med hvordan du kan takle situasjoner du får angst i osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...