Gå til innhold

Store smerter i eggstokkene


clark

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en kjæreste som for tiden har store smerter i eggstokkene sine. Hun har hatt dette i flere år, men det er første gangen jeg opplever det sammen med henne. Hun har visstnok prøvd absolutt alt, og mener egentlig dette er sløsing med tid, så derfor er det jeg som skriver her. Det er ingen syklus på smertene, det kan vare bare en dag, og i verste tilfelle så langt som i over 2 måneder. Smertene varierer i styrke i løpet av dagene i tillegg, men spesielt om natten er det store smerter, det merker jeg veldig godt når jeg ligger inntil henne - i tillegg til masse au og banning. Hun er ei tøff dame, så at det er skikkelig kjempevondt er det ingen tvil om.

Jeg klarer ikke godta at det skal være sånn, det er jo et utrolig tydelig tegn på at noe er gærnt nedi der. Hun har vært hos lege, gynekolog, spesialist, tatt ultralyd-undersøkelse og det var heller ingen tegn til unormale CRT-verdier(?). Det er ei god stund siden sist hun ble undersøkt, men smertene og symptomene har ikke endret seg.

Hun beskriver smertene som en kniv som stikkes ned i underetasjen og vris om. Det er forferdelig vondt når eggstokkene berøres, så det skal være liten tvil om at det er disse som er problemet.

Hun har ei venninne som har hatt det samme problemet tidligere, men dette forsvant etter at hun fikk barn. Vi har ikke akkurat tenkt oss barn med det første, så jeg håper jo inderlig det kan finnes normale medisinske metoder for å fjerne disse smertene. Da dette har pågått over så lang tid, så har hun slått seg til ro med at det bare må være slik. Men når jeg ser de smertene hun har, og at det pågår over så lang tid (snart tre uker denne gangen - og fortsatt vedvarende), så håper jeg inderlig at noen har en formening om hva det kan være, og ikke minst hva som kan gjøres. Om ikke noen har konkrete svar her, så blir også ideer og forslag til hvordan vi kan gå videre med dette veldig godt mottatt, jeg har ikke tenkt å gi meg med det første.

Hilsen en ganske så bekymret kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...