Gå til innhold

Hårfjerning.


Gjest vær så snill å les dette selv om det er langt....

Anbefalte innlegg

Gjest vær så snill å les dette selv om det er langt....

Vet dette ikke er rett plass for hårspørsmål men jeg prøver lykken om noen vet noe om det jeg lurer på nå :)

Ok, jeg er jente som er skikkelig behåra om jeg kan kalle det for det i ansiktet. "Heldigvis" er håra lyse, ellers ville jeg sett ut som en mann med helskjegg- men selv om disse håra er lyse så plager det meg _virkelig_

Det er såpassa synlig at jeg har fått noen komentarer på det også. Normale folk går vel ikke til personer å sier hva som er "feil" med dem- men 2 mannfolk i mitt liv har komentert at jeg har skjegg.....

Jeg har prøvd alt, kremer, barbering o.l - alt var nyttesløst-

Men nå leste jeg nettopp noe på nettet om hårfjerning som lovet å fjerne lyse hår. Ehhm, om dette stemmer så kan jeg muligens bli lykkelig igjen. Hårproblemene mine har plaga meg såpassa at jeg nå nesten ikke klarer å vær intim med mannfolk, jeg klarer ikke når folk er for nær meg opp i ansiktet og jeg får helt "fnatt" av når sola eller sterkt lys lyser på huden min.

Det plager meg til tider såpassa at jeg blir deprimert, har faktisk vurdert å ta livet av meg selv.

For noen høres mulig dette veldig drastisk ut, jeg har aldri vært en depresiv person før- Men håra har helt klart å ødelegge livskvaliteten min.

Så det jeg lurer på- Har ikke jeg en sjangs på å få dekket en slik behandling, helt eller delvis? Jeg har ikke rå til å betale alt selv iogmed jeg må reise for å få utført behandlingene- vet ikke hvor mye det vil bli, men tenker 20 000max...

Men dette betyr så mye for meg, jeg har lyst å ha litt livsglede igjen. Kunne f.eks dra på tur med venninner eller typen uten at jeg var febrilsk redd for at jeg ikke får tidsrommet jeg trenger for den daglige nappingen..

Men hvordan går jeg frem, hvem kontakter jeg for å spør om jeg kan få det dekka. Jeg mener selv jeg burde får det dekka uten tvil. Andre får dekka f.eks brystoperasjoner eller mageplastikk- ansiktet mitt det syns for alle, hele tiden- ikke noe jeg kan gjemme bort, selv om jeg prøver så godt jeg kan på det med å ha håret mitt dekkendes over ansiktet.

Og jobben, hvordan blir det? Bare prossessen før fjerninga er jo et -sorry utrykket- sant helvete iogmed jeg ikke kan nappe på 3uker før behandling-.Jeg hadde ikke takkla å vært på jobb da, heller ikke vært med andre enn familien tenker jeg. Dette er på en måte en "skam" for meg, har ikke klart å snakke med noen veninner om problemene mine.

Jeg er 25år nå og har levd med denne plagen i 4år- jeg klarer snart ikke mer!!!!!

Noen som vet noe, noen som kan hjelpe meg? Jeg er rådløs men ante et lite håp nå som jeg leste om denne behandlingen!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke i dag nei

Kjære deg, jeg vet akkurat hvordan du har det, men for meg er det hår på bena som er problemet... Jeg har veldige problemer med dette jeg og, har bare iikke turt å ta det opp med legen min enda, men det er den veien du må gå, gjennom fastlegen, og ja jeg tror du har STOR sjanse for å få det dekket!!!

Grunnen til at jeg ikke har gått til min fastlege enda er at jeg føler det må gro litt for at jeg får vist hvordan det er, men det får jeg bare ikke til psykisk, orker ikke la det gro...

Håper virkelig at du får hjelp, for dette er ett helt jævlig problem å leve med...

Lykke til:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt. Hår, spesiellt i ansiktet (på en kvinne) er ikke noe trivelig.

Jeg har alltid hatt lyst d"dun" i ansiktet, masse ! Jeg barberer ansiktet ca 2.hver uke, og det holder "dunene" borte. Spessiellt over overleppa, bare at der er det hår, rett og slett, og stygt. Har ikke merka at det har kommet økt hårproduksjon etter jeg begynte med barbering.

Min mor har lange svarte hår over overleppa, det ser forferdelig ut. Hun er over 60, men alikevel....

Jeg har normal hårproduksjon ellers på kroppen, men barberer meg likevel. Jeg liker ikke å være "behåret".

Så.....dette var ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg tror bestemt at fastlegen din kan henvise deg til et eller annet sted. Og når det er så mye at det går utover livskvaliteten din, og at du får kommentarer for det (for det er vondt å oppleve), så må det vel kunne dekkes på en eller annen måte? Du kunne jo tatt en avtale med en saksbehandler på trygdekontoret der du bor og forhøre deg?

Det er jo fryktelig dyrt å betale slike ting selv, og det tar veldig lang tid også å få det behandlet (selve hårfjerningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du forhøre deg med en salong i nærheten av der du bor da, noen av de har tilbud om elektrolyse (?). I allefall finnes det en metode for å bli kvitt hårene permanent. Når det er snakk om et så lite område som på haken/overleppen, burde det ikke koste så grossalt å få gjennomført en slik behandling. (Man må ofte gjennom 3-5 behanlinger før alle hårene er borte.)

Du kan vel bare stikke innom eller ringe rundt og forhøre deg om priser.

Eller om du vil, kan sikkert fastlegen være behjelpelig til å henvise deg til en eller annen behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest just stevie wondering

Kjære deg, jeg vet akkurat hvordan du har det, men for meg er det hår på bena som er problemet... Jeg har veldige problemer med dette jeg og, har bare iikke turt å ta det opp med legen min enda, men det er den veien du må gå, gjennom fastlegen, og ja jeg tror du har STOR sjanse for å få det dekket!!!

Grunnen til at jeg ikke har gått til min fastlege enda er at jeg føler det må gro litt for at jeg får vist hvordan det er, men det får jeg bare ikke til psykisk, orker ikke la det gro...

Håper virkelig at du får hjelp, for dette er ett helt jævlig problem å leve med...

Lykke til:o)

Jeg lurer veldig på hva andre damer mener er MYE hår på leggene. Jeg har selv en sjenerøs mengde hårstrå på mine legger, men er ikke fanatisk ang. dette. Har besluttet å prøve å bleke hårene istedet for å barbere. Slik slipper jeg de stikkende "stubbene".

Men altså, jeg lurer mye på andres definisjon av hva som er unormal hårvekst. Kanskje går jeg rundt og ser ut som en gorilla uten å vite om det selv...Noen som vil poste bilder av legger som er over gjennomsnittet behåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, jeg vet akkurat hvordan du har det, men for meg er det hår på bena som er problemet... Jeg har veldige problemer med dette jeg og, har bare iikke turt å ta det opp med legen min enda, men det er den veien du må gå, gjennom fastlegen, og ja jeg tror du har STOR sjanse for å få det dekket!!!

Grunnen til at jeg ikke har gått til min fastlege enda er at jeg føler det må gro litt for at jeg får vist hvordan det er, men det får jeg bare ikke til psykisk, orker ikke la det gro...

Håper virkelig at du får hjelp, for dette er ett helt jævlig problem å leve med...

Lykke til:o)

Man får da ikke dekket hårfjerning på beina? Jeg har rene pelsen der og det er jo helt greit å barbere bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Jeg tviler ikke på at dette er et stort problem for deg, likevel er det kun et estetisk problem. Jeg synes det er sløsing med skattebetalernes penger dersom du skal få dekket noe slikt. Jeg synes heller ikke du bør få dekket lønn i perioden før en evt. behandling.

Men som andre sier, dette kan da ikke koste all verden? Da bør det være mulig å prioritere dette og betale det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...