Gå til innhold

Sex i lange forhold


Gjest jamaica

Anbefalte innlegg

Gjest jamaica

Synes det er litt interessant å tenke på at mange menn klager over at dama ikke vil mer etter mange år sammen, mens damene klager over at mannen maser. Men ofte går det jo over i rutine, da, legge seg, ha litt sex, sove, osv. Det var jo ikke sånn det var i begynnelsen av forholdet. Da var det flørting, dater, romantiske middager og fine ord.

Det er kanskje ikke så rart at lysten da minker når alt dette er borte, og alt man som dame får når en legger seg er ta av deg trusa så vi kan pule...

Hva med å prøve å holde romantikken oppe? Flørte og forføre istedenfor å spørre eller mase om sex? Gi henne en fin middag og en massasje og se hvor det ender, uten å bli sur om det ikke ble noe. Hun vil garantert huske at du ikke maste den dagen, og så ha lyst en annen gang, og etterhvert vil dere kanskje finne tilbake til den gode gamle kaninlysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen mann

Dt er vel ingen som er uenig med dg i det?

Jeg er mann og hadde stor forståels e for at kona manglet lyst når vi hadde tre små.og jeg vartet opp hele livet. Likevel klarer ikke hun og se at jeg trenger og kjenne meg attraktiv for henne og ikke bare som en som skal ha sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dt er vel ingen som er uenig med dg i det?

Jeg er mann og hadde stor forståels e for at kona manglet lyst når vi hadde tre små.og jeg vartet opp hele livet. Likevel klarer ikke hun og se at jeg trenger og kjenne meg attraktiv for henne og ikke bare som en som skal ha sitt.

Jeg er faktisk enig med deg selv om jeg er kvinne og har opplevd dette selv!

Altfor mange av oss, meg selv inkludert, glemmer å bryte uvanen med at vi skal oppvartes for å gi. Og dermed glemmer vi mannens ønske om å kjenne seg attraktiv.

Vi skal liksom ikke ha noen plikter der.... ?

Mange menn blir grinete og masete fordi de ikke blir møtt med det eneste de ønsker seg, litt hengivenhet og lidderlighet mot sin egen seksualitet og kropp.

Hvorfor skal vi alltid ta mannen som "maser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamaica

Jeg er faktisk enig med deg selv om jeg er kvinne og har opplevd dette selv!

Altfor mange av oss, meg selv inkludert, glemmer å bryte uvanen med at vi skal oppvartes for å gi. Og dermed glemmer vi mannens ønske om å kjenne seg attraktiv.

Vi skal liksom ikke ha noen plikter der.... ?

Mange menn blir grinete og masete fordi de ikke blir møtt med det eneste de ønsker seg, litt hengivenhet og lidderlighet mot sin egen seksualitet og kropp.

Hvorfor skal vi alltid ta mannen som "maser"?

Fordi det jo ofte er bare mas. Han bare vil ha sex, eller han må få dekket sine behov bla bla bla. Det er lite der som tilsier at det er DEG han vil ha, DEG han tenner på og begjærer, han vil bare ha et sted å putte det inn kan det virke som i mange tilfeller tror jeg.

Klart begge må sørge for å få den andre til å føle seg attraktiv, man må ikke glemme forføringen, og det å vise begjær, ikke på sex, men på ppartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det du sier, men tror også at tenning og manglende sådan handler mye om kommunikasjon. Og for meg ville det ikke hjelpe med blomster og middag hvis han sattt parkert ved PCen kveld etter kveld. Det er viktig å lytte, utforske og utfordre hverandre, vise ekte interesse og backe opp hverandre. Uten en generelll gnist i forholdet er det vanskelig å bevare gnisten i erotikken. Jeg har også tro på takhøyde og toleranse, og at man ikke er opptatt av å styre og kontrollere hverandre.

Som du er inne på, er masing håpløst. Det vil som regel virke mot sin hensikt.

Jeg tror også at forholdet går i faser, og at kaninfasen sjelden kommer tilbake. I vårt tilfelle vil jeg si takk for det. Den var såpass intens at jeg ikke klarte å konsentrere meg på jobb eller noe. Det var liksom bare oss, ingenting annet telte.

Samtidig opplever vi tilnærmet kanintendenser når vi er på ferie eller hotellweekend, dvs. kommer oss litt ut av hverdagen.

Problemer kan oppstå hvis partene er i utakt med sexlysten. Og det kan like gjerne være mannen som ikke har lyst.

Det kan også skje at gnisten fortsatt er der, men at ingen av partene har lyst så ofte som før. Dette er det selvsagt ingenting galt i, og det trenger ikke bety noe negativt for forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvorfor er det bare mannen som skal være ansvarlig for romantikken, for å forføre den andre, diske opp med romantiske middager? Hvorfor er det mannen som alltid skal ta det første steget?

Videre har man bl.a. her inne lest om menn som bruker din metode. Ofte oppfatter kvinnene deres dette som påtatte forsøk kun for å oppnå sex. Andre kvinner er fornøyde så lenge de får sitt og gir ingenting tilbake.

Et parforhold er toveis. Det krever innsats fra begge to for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det bare mannen som skal være ansvarlig for romantikken, for å forføre den andre, diske opp med romantiske middager? Hvorfor er det mannen som alltid skal ta det første steget?

Videre har man bl.a. her inne lest om menn som bruker din metode. Ofte oppfatter kvinnene deres dette som påtatte forsøk kun for å oppnå sex. Andre kvinner er fornøyde så lenge de får sitt og gir ingenting tilbake.

Et parforhold er toveis. Det krever innsats fra begge to for å få det til å fungere.

Jeg er helt enig med deg. Vi har to sett med klisjéer: Menn forføres ved hjelp av sexy undertøy, og kvinner forføres med oppvartning, middager og husarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...