Gå til innhold

Nedfrysing av ubefruktede egg


Gjest wmi

Anbefalte innlegg

Hei ! Så vidt jeg vet er det ikke mulig å fryse ned ubefruktede egg i Norge. Jeg lurer på om det er mulig å få anbefalinger på klinikker i Danmark som gjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nedfrysning av ikke befruktede egg er ikke en god metode. Eggene må befruktes for at det kan lykkes å få dem til å overleve nedfrysing og opptining. Det er mulig at noen likevel forsøker. Jeg kan ikke anbefale deg noen spesiell klinikk i Danmark, men gå inn på nettet og søk selv. De klinikker jeg kjenner i Danmark arbeider alle seriøst. Hva er grunnen til at du ønsker nedfrysing? Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedfrysning av ikke befruktede egg er ikke en god metode. Eggene må befruktes for at det kan lykkes å få dem til å overleve nedfrysing og opptining. Det er mulig at noen likevel forsøker. Jeg kan ikke anbefale deg noen spesiell klinikk i Danmark, men gå inn på nettet og søk selv. De klinikker jeg kjenner i Danmark arbeider alle seriøst. Hva er grunnen til at du ønsker nedfrysing? Vennlig hilsen Mette H Moen

Så vidt jeg har skjønt er det slik at antallet egg og kvaliteten på eggene reduseres med alderen. Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene som p.t. ikke har en partner, men som ønsker meg barn når det tidspunktet kommer. Tanken er derfor at det er en mulighet til å evt fryse ned egg nå dersom det senere viser seg at kvaliteten ikke er god nok til å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...