Gå til innhold

Au tannverk.


orpah

Anbefalte innlegg

Jeg spør her siden jeg håper det blir lettere å få svar. Jeg har en problemtann nest bakerst. Det er en jeksel som stadig vekk gir meg verk. Jeg holder på å rotfylle men den blir ikke bra. Lagt inn noe langtidsinnlegg som vistnok skal ta kverken på bakteriene for ca 3 uker siden. Hatt litt ising og litt vont. Nå har jeg fått økende smerter.Såpass intense at jeg har måttet ta pinex forte. Fått akutt time hos tannlege i morra.

Jeg har veldig lyst å beholde denne tanna. Men er drittlei av smertene. Ellers blir 2000kr pr time litt vel mye for meg. Hva skjer hvis jeg trekker. Det er en tann bak denne Så det vil vel bli mellomrom eller hull. Vil mellomrommet trekke seg sammen helt slik at tyggefunksjonen ikke blir påvirket? . Er nesten iferd med å gi opp fordi jeg er så lei av de intense smertene fra tid til annet. Når bør jeg gi opp sjansen på å få denne tanna god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Vil mellomrommet trekke seg sammen helt slik at tyggefunksjonen ikke blir påvirket?''

Så sant at du ikke har betennelser eller andre sykdommer i tannkjøttet, så blir tennene stående som det er. Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg tatt den bare, den er jo nest bakerst. Du tygger likegodt uten den. Men forstår deg også om du beholder den, du har brukt noen kroner (penger) allerede da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vil mellomrommet trekke seg sammen helt slik at tyggefunksjonen ikke blir påvirket?''

Så sant at du ikke har betennelser eller andre sykdommer i tannkjøttet, så blir tennene stående som det er. Hvis det hadde vært meg, så hadde jeg tatt den bare, den er jo nest bakerst. Du tygger likegodt uten den. Men forstår deg også om du beholder den, du har brukt noen kroner (penger) allerede da....

Så er det det at det er en stor jeksel også som er god å tygge med. Jeg får nok være tålmodig.Nå har jeg veldig liten tålmodighet fordi jeg har akutt tannverk og veldig vondt. I morra så får jeg vel noe smertestillende eller at de rensker opp i tanna så jeg slipper smertene og da får jeg vel heller bære med at det koster for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det det at det er en stor jeksel også som er god å tygge med. Jeg får nok være tålmodig.Nå har jeg veldig liten tålmodighet fordi jeg har akutt tannverk og veldig vondt. I morra så får jeg vel noe smertestillende eller at de rensker opp i tanna så jeg slipper smertene og da får jeg vel heller bære med at det koster for mye.

Tålmodighet er nok best. Spør om de kan smøre på litt "lakk" for å holde isingen borte også ei stund. Ikke alle gjør det, men verdt å spørre om. God bedring og lykke til i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en slik tann har jeg trukket. Skulle sette krone på den men dermed brakk den og jeg har et hull der som ingen kan se, men som er fint å legge snusposen i :oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en slik tann har jeg trukket. Skulle sette krone på den men dermed brakk den og jeg har et hull der som ingen kan se, men som er fint å legge snusposen i :oD

ER det ikke ekkelt å tygge da. Det må jo komme masse mat imelllom der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ER det ikke ekkelt å tygge da. Det må jo komme masse mat imelllom der også.

Nei, det er ikke plagsomt. Jeg merker det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rensket ut og byttet innlegg etter et par uker, så fulgte en periode på flere måneder hvor jeg byttet 2 ganger i uka nesten.

Deretter byttet jeg et par ganger etter noen måneder.

Til slutt fylte vi bare igjen shiten og siden har det vært bra.

Tok nesten et år og jeg har ikke fått noen garantier fra tannlegen på at dette vil holde seg bra, men føles helt ok så langt. Det er første jekselen fremme, oppe så den vil jeg helst beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rensket ut og byttet innlegg etter et par uker, så fulgte en periode på flere måneder hvor jeg byttet 2 ganger i uka nesten.

Deretter byttet jeg et par ganger etter noen måneder.

Til slutt fylte vi bare igjen shiten og siden har det vært bra.

Tok nesten et år og jeg har ikke fått noen garantier fra tannlegen på at dette vil holde seg bra, men føles helt ok så langt. Det er første jekselen fremme, oppe så den vil jeg helst beholde.

var det verdt det?

Det må ha kostet en hel formuet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat en slik tann har jeg trukket. Skulle sette krone på den men dermed brakk den og jeg har et hull der som ingen kan se, men som er fint å legge snusposen i :oD

Fy skam, snuser du? Det trodde jeg ikke om deg. Må nok justere bildet av Dorthe som en dannet ung dame med gode manerer. *rister oppgitt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy skam, snuser du? Det trodde jeg ikke om deg. Må nok justere bildet av Dorthe som en dannet ung dame med gode manerer. *rister oppgitt på hodet*

Hehe, ikke er jeg ung heller men jeg tror jeg har sånn passelig greie manerer. Og så er jeg veldig hyggelig ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det verdt det?

Det må ha kostet en hel formuet da.

Jeg synes det var verdt det med tanke på at den er så langt frem og flere andre tenner hviler på den og kan tippe om jeg trekker.

Problemer med bro og protester er ikke noe jeg har spesielt lyst å oppleve i en alder av 27.

Tannlegen tok rett og slett ikke betalt hver gang, og som regel ikke mer enn 300 kroner når hun tok betalt. Skikkelig problemsak, den tanna mi, så hun lot meg muligens slippe litt rimeligere?

Betalte "stor" sum ved første rensing og ved når den ble fylt igjen permanent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var verdt det med tanke på at den er så langt frem og flere andre tenner hviler på den og kan tippe om jeg trekker.

Problemer med bro og protester er ikke noe jeg har spesielt lyst å oppleve i en alder av 27.

Tannlegen tok rett og slett ikke betalt hver gang, og som regel ikke mer enn 300 kroner når hun tok betalt. Skikkelig problemsak, den tanna mi, så hun lot meg muligens slippe litt rimeligere?

Betalte "stor" sum ved første rensing og ved når den ble fylt igjen permanent.

Heisan, er du den "gamle" tiliti som ikke har vært her på en stund?

I så fall - hvordan står det til, med veslejenta og alt?

God sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan, er du den "gamle" tiliti som ikke har vært her på en stund?

I så fall - hvordan står det til, med veslejenta og alt?

God sommer!

Jeg er vel den samme tiliti som har vært her siden tja .. ble vel fast i 2000 :-)

Jeg forsvant vel litt frem til jeg fikk forumet seende ut på en måte jeg klarte leve med igjen, hehehe, siden da har jeg iallefall lest en god del men blir mye jobbing og lite svaring på DOL :-)

Vesla trives endelig på skolen, første trekvart året var ikke godt hverken for henne, oss eller lærerne hennes. Etter vannkopper og påskeferie var alt helt snudd opp ned og hun bare trivdes - rare greier! Men veldig takknemlig for det.

Fremdeles bare ett barn, nå er det plutselig lappen som skal taes og diverse sertifiseringer for jobben, senere håper jeg på familieforøkelse. Flere små nurk! Vesla er jo ikke så liten lengre - det gikk fort!

Står bra til med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel den samme tiliti som har vært her siden tja .. ble vel fast i 2000 :-)

Jeg forsvant vel litt frem til jeg fikk forumet seende ut på en måte jeg klarte leve med igjen, hehehe, siden da har jeg iallefall lest en god del men blir mye jobbing og lite svaring på DOL :-)

Vesla trives endelig på skolen, første trekvart året var ikke godt hverken for henne, oss eller lærerne hennes. Etter vannkopper og påskeferie var alt helt snudd opp ned og hun bare trivdes - rare greier! Men veldig takknemlig for det.

Fremdeles bare ett barn, nå er det plutselig lappen som skal taes og diverse sertifiseringer for jobben, senere håper jeg på familieforøkelse. Flere små nurk! Vesla er jo ikke så liten lengre - det gikk fort!

Står bra til med deg?

Dere har vært flinke som har klart dere gjennom flytting, utdanning osv., og samtidig klart å takle familielivet. Artig å høre at datteren din er skolejente - tenker det blir stas å begynne i 2. klasse.

Minsten min skal opp i tredje og føler seg veldig stor og tøff. Han gleder seg over ferie uten lekser - han trives på skolen, men er for utålmodig til å gjøre skolearbeid hjemme. Søsteren hans går på videregående og lever i stor grad sitt eget liv. Så jeg er glad vi fikk lillebroren hans selv om aldersforskjellen ble stor. Håper dere også lykkes med å utvide familien dersom det er det dere vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...