Gå til innhold

Facebook/nettby


Gjest helt på jordet

Anbefalte innlegg

Gjest helt på jordet

Er jeg den "eneste" i dette landet som ikke lar meg rive med av disse tingene?synes dette tar helt av nå og får høre titt og ofte at jeg bare MÅ bli med på disse sidene for ALLE er jo der.Jeg klarer meg utmerker fint uten og er bare glad for at jeg ikke er hekta på dette.har nok av venner som tilbringer litt vel mange timer foran pcn pga disse sidene.Helt ærlig så går mange litt vel langt når det gjelder dette.synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er på facebook. Jeg ser ikke noe galt i det. Er ikke mer hekta på det enn noe annet. Syns det er bare koselig å få kontakt igjen med gamle klassekompiser, kollegaer fra tidligere arbeidsplasser osv.

Det er jo opp til hver enkelt hvor en vil bruke tid på nettet. Det er heller ingen som har "masa" for å få meg med på facebook, jeg registrerte meg frivillig uten å vite at/om noen av mine venner var der.

Og: facebook går ikke ut over mitt sosiale liv utenfor nettet. Jeg er kanskje innom der et par ganger pr. dag. Noen ganger har det ikke skjedd noen ting på min profil, så da logger jeg ut kanskje etter ett minutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mange går veldig langt den andre veien, jeg - med å bedyre hvor tåpelig de synes slike nettsteder er, ofte uten selv en gang å ha testet dem ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet i det lengste med å registrere meg, men da jeg først hadde gjort det så var det bare moro. Jeg har funnet igjen gammel familie og gamle venner og det er moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helle dussen

Jeg er på facebook. Jeg ser ikke noe galt i det. Er ikke mer hekta på det enn noe annet. Syns det er bare koselig å få kontakt igjen med gamle klassekompiser, kollegaer fra tidligere arbeidsplasser osv.

Det er jo opp til hver enkelt hvor en vil bruke tid på nettet. Det er heller ingen som har "masa" for å få meg med på facebook, jeg registrerte meg frivillig uten å vite at/om noen av mine venner var der.

Og: facebook går ikke ut over mitt sosiale liv utenfor nettet. Jeg er kanskje innom der et par ganger pr. dag. Noen ganger har det ikke skjedd noen ting på min profil, så da logger jeg ut kanskje etter ett minutt.

Jeg er og på Facebook, men har vært skeptisk hele tiden. Nå har jeg prøvd det, og syns det er grenser for hvor festlig dette er i lengden.

jeg har funnet igjen gamle venner og mye familie, men hvorfor skal man på død og liv ha kontakt med disse bare pga Facebook...? Hadde man tatt kontakt med dem ellers, eller er det en grunn for at de faktisk er "gamle kjente"?

jeg tror det siste - og syns det er lite vits i å være "venner" når vennskapet eller bekjentskapet ikke har vært noe mer enn nettopp ett bekjentskap likevel..?

men ok, hver sin smak. Jeg har hvertfall prøvd, syns det var moro en stund - men nå? Niks, det har tatt for mye av min tid...og av mine 190 venner der, så er kanskje halvparten gode venner og familie..kanskje faktisk bare en tredjedel...så hva er vitsen? Disse kan jeg fint ha kontakt med på annet vis - feks pr mail.

har også hørt om dem som sliter med å "samle" nok venner, så de ikke virker utenom. Et visst press altså..og har og hørt om dem som blir såret av å ikke være på noens "top friends-"liste. )top friends er bare tåpleig syns jeg...rangere vennene sine, hvem gjør sånnt, da? :(

Vel, det var MIn mening - og den kan ingen ta fra meg. Har slettet siden min i dag :) :) BEFRIENDE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ventet i det lengste med å registrere meg, men da jeg først hadde gjort det så var det bare moro. Jeg har funnet igjen gammel familie og gamle venner og det er moro.

Finner du så mange på din alder på facebook da? Jeg finner ingen av mine venner eller gamle skolekamerater. Men her på landet er det jo helst de under noen og tjue som er på facebook (+ broren min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du så mange på din alder på facebook da? Jeg finner ingen av mine venner eller gamle skolekamerater. Men her på landet er det jo helst de under noen og tjue som er på facebook (+ broren min).

Jeg synes jeg fant overraskende mange kjente men få fra skoletida. Men naboen og endel andre jeg har der er på samme alder. Dessuten har jeg endel yngre venner og familie.

Du får legge deg til gruppa One day gray-haired men and women may quietly take over facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg fant overraskende mange kjente men få fra skoletida. Men naboen og endel andre jeg har der er på samme alder. Dessuten har jeg endel yngre venner og familie.

Du får legge deg til gruppa One day gray-haired men and women may quietly take over facebook

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takker for meg

Jeg er og på Facebook, men har vært skeptisk hele tiden. Nå har jeg prøvd det, og syns det er grenser for hvor festlig dette er i lengden.

jeg har funnet igjen gamle venner og mye familie, men hvorfor skal man på død og liv ha kontakt med disse bare pga Facebook...? Hadde man tatt kontakt med dem ellers, eller er det en grunn for at de faktisk er "gamle kjente"?

jeg tror det siste - og syns det er lite vits i å være "venner" når vennskapet eller bekjentskapet ikke har vært noe mer enn nettopp ett bekjentskap likevel..?

men ok, hver sin smak. Jeg har hvertfall prøvd, syns det var moro en stund - men nå? Niks, det har tatt for mye av min tid...og av mine 190 venner der, så er kanskje halvparten gode venner og familie..kanskje faktisk bare en tredjedel...så hva er vitsen? Disse kan jeg fint ha kontakt med på annet vis - feks pr mail.

har også hørt om dem som sliter med å "samle" nok venner, så de ikke virker utenom. Et visst press altså..og har og hørt om dem som blir såret av å ikke være på noens "top friends-"liste. )top friends er bare tåpleig syns jeg...rangere vennene sine, hvem gjør sånnt, da? :(

Vel, det var MIn mening - og den kan ingen ta fra meg. Har slettet siden min i dag :) :) BEFRIENDE!!!

Akkurat der er jeg enig med "helle dussen"! Ja, hva er egentlig vitsen?

Jeg har også mange venner på facebook, men årker som regel ikke

å engasjere meg så mye i å kommunisere med dem. Jeg har vel

egentlig ikke bare interessen for det....

Og på nettby har jeg alle mine nærmeste venner og familie. Men de er

jo i nærheten likevell, og jeg har nr på mobilen til samtlige, så hvis jeg

vil noen noe, så ringer jeg eller sender sms likevell. Og de som er lagret

som venn som kanskje ikke er så engasjerte, gjør bare en slags over-

fladisk profil for min del likevell..."hei, åssen står det til med deg da?"

,også er det liksom ikke mer enn det som regel.

Dessuten har jeg erfart en annen ting, og det er at det kan være ganske

skadelig for forhold. Joda, sjalusien kan bli satt på prøve når din kjære

legger til både x-er og ukjente (for den andre). Derfor vurderer jeg veldig

sterkt og slette meg både fra facebook og nettby, for at forholdet mitt

skal ikke gå fyken pga dette. Det er det ikke værdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillyly

Jeg synes mange går veldig langt den andre veien, jeg - med å bedyre hvor tåpelig de synes slike nettsteder er, ofte uten selv en gang å ha testet dem ut. ;)

hihi, ja, det er bare sååå dust, men man vet ikke engang hva det går ut på, hvertfall aldri hatt noe profil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle dussen

Akkurat der er jeg enig med "helle dussen"! Ja, hva er egentlig vitsen?

Jeg har også mange venner på facebook, men årker som regel ikke

å engasjere meg så mye i å kommunisere med dem. Jeg har vel

egentlig ikke bare interessen for det....

Og på nettby har jeg alle mine nærmeste venner og familie. Men de er

jo i nærheten likevell, og jeg har nr på mobilen til samtlige, så hvis jeg

vil noen noe, så ringer jeg eller sender sms likevell. Og de som er lagret

som venn som kanskje ikke er så engasjerte, gjør bare en slags over-

fladisk profil for min del likevell..."hei, åssen står det til med deg da?"

,også er det liksom ikke mer enn det som regel.

Dessuten har jeg erfart en annen ting, og det er at det kan være ganske

skadelig for forhold. Joda, sjalusien kan bli satt på prøve når din kjære

legger til både x-er og ukjente (for den andre). Derfor vurderer jeg veldig

sterkt og slette meg både fra facebook og nettby, for at forholdet mitt

skal ikke gå fyken pga dette. Det er det ikke værdt!

Det du beskriver om forholdet ditt, det kjenner jeg flere også som sier. Absolutt ikke verdt det å skape sjalusi, eller at typen plutselig har kontakt med eksdama si. Hva er vitsen med at sånnt noe skal gjenopptaes? Niks, hadde jeg vært deg, - slett hele røkkelet! :) Jeg gjorde det som sagt i går, og savner det ikke en plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Du savner det ikke fordi du ikke vet hva du går glipp av ;-)

Jeg synes sånne saker er gøy, men kanskje mest fordi jeg har venner fra alle kanter av landet siden jeg har gått på skole både i Oslo og i Trondheim, i tillegg til der jeg bor nå. Mange av disse vennene hadde jeg ikke kommet til å treffe igjen uten nettby eller facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg er og på Facebook, men har vært skeptisk hele tiden. Nå har jeg prøvd det, og syns det er grenser for hvor festlig dette er i lengden.

jeg har funnet igjen gamle venner og mye familie, men hvorfor skal man på død og liv ha kontakt med disse bare pga Facebook...? Hadde man tatt kontakt med dem ellers, eller er det en grunn for at de faktisk er "gamle kjente"?

jeg tror det siste - og syns det er lite vits i å være "venner" når vennskapet eller bekjentskapet ikke har vært noe mer enn nettopp ett bekjentskap likevel..?

men ok, hver sin smak. Jeg har hvertfall prøvd, syns det var moro en stund - men nå? Niks, det har tatt for mye av min tid...og av mine 190 venner der, så er kanskje halvparten gode venner og familie..kanskje faktisk bare en tredjedel...så hva er vitsen? Disse kan jeg fint ha kontakt med på annet vis - feks pr mail.

har også hørt om dem som sliter med å "samle" nok venner, så de ikke virker utenom. Et visst press altså..og har og hørt om dem som blir såret av å ikke være på noens "top friends-"liste. )top friends er bare tåpleig syns jeg...rangere vennene sine, hvem gjør sånnt, da? :(

Vel, det var MIn mening - og den kan ingen ta fra meg. Har slettet siden min i dag :) :) BEFRIENDE!!!

Enig med deg i at facebook er artig i starten, men så dabber det av. Nettby er derimot fortsatt artig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest takker for meg

Det du beskriver om forholdet ditt, det kjenner jeg flere også som sier. Absolutt ikke verdt det å skape sjalusi, eller at typen plutselig har kontakt med eksdama si. Hva er vitsen med at sånnt noe skal gjenopptaes? Niks, hadde jeg vært deg, - slett hele røkkelet! :) Jeg gjorde det som sagt i går, og savner det ikke en plass!

Ja jeg sletta meg i går jeg også. Faktisk så ble vi enige vi, jeg

og kjæresten min, om at vi skulle slette oss fra disse sidene. Som

sagt så gjort......tenkte jeg.....helt til jeg i dag fikk vite, at h*n skulle

hværtfall ikke slette seg fra facebook nei! Siden h*n hadde kontakt med

alle de h*n gikk på skole og sånnt med dær. Men det hadde jo jeg også

det for svarte, men jeg ville heller prioritere forholdet fremfor dem!

Jaja, så sånn ble det......

Jeg slette meg allefall, og det er godt å ikke må stresse i vei på datan

for å sjekke om det har sjedd noe på profilen! Ikke savner jeg det ett

spøtt heller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...