Gå til innhold

øynene mine


Gjest tåkesyn

Anbefalte innlegg

Gjest tåkesyn

veldig ofte, og spesielt når jeg er trøtt, får jeg et voldsomt tåkesyn. med stor iver kan jeg klare å blunke tåken bort, må konsentrere ,meg for å se skikkelig da. Så kommer det raskt igjen. Hva er dette for noe, er det ubetydelig siden jeg _kan_ klare å blunke det bort? Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jo ikke jeg om det er noe galt med øynene dine, men sjøl har jeg vært plaget med tåkesyn når jeg blir sliten i mange år. Man har et tett nett (nesten som et ballnett, som øyet ligger i) av små muskler rundt øynene. Det går også store muskler som vi kan kjenne, i tinningene kjens de, i nakken og halsen.

Alle disse musklene strammer seg når du blir sliten og anspent. Jeg får tåkesyn veldig fort, særlig om jeg blir nervøs for noe. Det hjelper å blunke (stramme musklene litt ekstra), men bare for kort stund.

Tåkesyn er vanlig for fibromyalgikere. De er jo stramme all over, og det er ikke rart at tåkesyn følger med.

Ellers har jeg ikke stort greie på hva annet tåkesyn kan bety.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tåkesyn

Nå vet jo ikke jeg om det er noe galt med øynene dine, men sjøl har jeg vært plaget med tåkesyn når jeg blir sliten i mange år. Man har et tett nett (nesten som et ballnett, som øyet ligger i) av små muskler rundt øynene. Det går også store muskler som vi kan kjenne, i tinningene kjens de, i nakken og halsen.

Alle disse musklene strammer seg når du blir sliten og anspent. Jeg får tåkesyn veldig fort, særlig om jeg blir nervøs for noe. Det hjelper å blunke (stramme musklene litt ekstra), men bare for kort stund.

Tåkesyn er vanlig for fibromyalgikere. De er jo stramme all over, og det er ikke rart at tåkesyn følger med.

Ellers har jeg ikke stort greie på hva annet tåkesyn kan bety.

Tusen takk for et forklarende og oppklarende svar, som virker veldig logisk. Jeg er nok en fibromyalgi'er, fikk diagnosen for mange år siden, men ingen informasjon deretter. Roligere nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...