Gå til innhold

Forsikring av leilighet i borettslag


Gjest bank bank bank, i bordet

Anbefalte innlegg

Gjest bank bank bank, i bordet

Jeg bor i toppetasjen i en blokk og har en innboforsikring fra

IF som dekker innbo og løsøre opptil 400 000 kr. Denne summen burde dekke skadene for det jeg har i leiligheten hvis det først skulle skje noe(bank i bordet).

Så kom jeg til å tenke på hvordan det stiller seg hvis det f.eks skulle skje en vannskade mens jeg var på ferie, og samtlige leiligheter under meg ble skadet. Mener å ha lest at man som andelseier er ansvarlig for at rørsystemer(også det elektriske) er inntakt, og at man holdes økonomisk ansvarlig hvis det skjer skader som rammer andre leiligheter.

Noen som kjenner til dette bedre enn meg? Tror det kom en ny borettslagslov for noen år siden som hadde en endring på dette området slik at andelseieren fikk mer ansvar for å passe på at rør/el var i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går på borettslagets forsikring men du kan bli krevd for egenandel. Jeg har vært ute for det, ca 8 år siden og da var egenandelen 10 000 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...