feigingen Skrevet 25. mai 2001 Del Skrevet 25. mai 2001 ...når man etter gjentatte ørebetennelser får nedsatt hørsel? Hvorfor føles det som om man hører alt, men langt borte, som gjennom en tåke, på en måte? Hva kan man gjøre for å unngå hørselstapet? Hva kan man gjøre for å "pynte" på det faktum at man hører dårlig?? For tiden hører jeg så dårlig at jeg ikke kan ta del i normale samtaler uten å måtte spørre om flere gjentagelser. Volumet på fjernsyn og telefon må skrues opp på et mye høyere nivå enn det vanlige folk bruker. Å se på tv sammen med andre er derfor umulig, med mindre programmet er tekstet... hva er det som skjer i øret når slikt skjer? Hva kan man gjøre for å forebygge varig hørsels-nedsetting? Hva kan man gjøre når skaden allerede har skjedd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28107-hva-er-det-som-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 26. mai 2001 Del Skrevet 26. mai 2001 Det skal nomalt være luft på begge siden av trommehinnen for at den skal vibrere fritt og bringe lyd innover via øreknoklene til høreorganet. Ved mellomørebetennelse blir mellomøret fullt av puss og trommehinne beveger seg sårlig. Selv om infeksjonen går tilbake, kan det gå flere uker før all væske har blitt sugd opp og mellomøret er normalt luftfylt igjen. Noen har også dårlig passasje i øretrompeten som fører luft fra bak i nesen til mellomøret, og kan derfor ha væske i mellomøret mer eller mindre konstant. Dette gir både nedsatt hørsel og økt fare for infeksjoner. Jeg vet ikke så mye du kan gjøre selv. Men med stadig gjentatte ørebetennelser og slike hørselsproblem som du beskriver, synes jeg det er grunnlag for curdering hos Øre Nese Halsspesialist. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28107-hva-er-det-som-skjer/#findComment-113999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.