Gå til innhold

MEGA mega mega krise!!!


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Jeg låner bilen til pappa om dagen siden familien er på ferie, og jeg er hjemme i hjembyen min. Istad skulle jeg ut å kjøre og idet jeg skulle parkere presterte jeg å trykke på gassen istedet for bremsen (ja helt utrolig) så jeg kjørte inn i en murvegg. Bilen er rimelig kostbar (mercedes SL500) og pappa er hysterisk nøye med bilene sine. Heldigvis ble det ingen bulker, men det er masse riper foran. Hva pokker gjør jeg? Kan jeg lakke den selv? Hva koster det evnt å få den lakket? Bilen er forøvrig svart, så det er sikkert ikke så vanskelig å få tak i lakk til den, men er kanskje ikke så lurt at jeg prøver å lakkere selv?

Huff :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dr Grey:o)

Huffamej, nå har du det ikke godt tenker jeg, husker jeg gjorde noe lignende med vår nye bil , og jeg gikk i uker før samboen merket det, men den dagen han gjorde det og ringte hjem fra mobilen, shit, da var jeg glad jeg var på andre siden av luren og ikke i setet ved siden av.... Men, men, det gikk fort over da:o)

Tror nok ikke du bør gjøre dette selv nei...

Kjør innom ett verksted og hør hva det vil koste der, men det er ikke sikkert de har tid før din far kommer fra ferie da... SKikkelig blemme det der..., men på den annen side, så er det faktisk sånn som kan skje når man låner bort bilen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Sving innom på hvilket som helst lakkverksted og spør hva de skal ha for jobben, både svart og hvitt - så får du vite det :)

Det er gjort på ca fire dager om de har tid til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Huffamej, nå har du det ikke godt tenker jeg, husker jeg gjorde noe lignende med vår nye bil , og jeg gikk i uker før samboen merket det, men den dagen han gjorde det og ringte hjem fra mobilen, shit, da var jeg glad jeg var på andre siden av luren og ikke i setet ved siden av.... Men, men, det gikk fort over da:o)

Tror nok ikke du bør gjøre dette selv nei...

Kjør innom ett verksted og hør hva det vil koste der, men det er ikke sikkert de har tid før din far kommer fra ferie da... SKikkelig blemme det der..., men på den annen side, så er det faktisk sånn som kan skje når man låner bort bilen!!

Jeg tok litt neglelakkfjerner på området nå for å få bort den hvite malingen som satt igjen fra murveggen, og nå ser det iallefall ikke fullt så ille ut, men det er masse bittesmå riper. Jeg har sett at pappa har lakkert bort noen riper før så jeg tenkte kanskje jeg også kunne gjøre det men jeg aner ikke hva jeg skal bruke, noen som har noen tips?

Et annet problem er at jeg jobber hver dag fram til kl 16 til familien kommer hjem (onsdag) så jeg har ikke særlig mulighet til å drive å skulle finne verksteder rundt omkring. De fleste verkstedet stenger vel kl 16 tenker jeg..

Dette er så kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Sving innom på hvilket som helst lakkverksted og spør hva de skal ha for jobben, både svart og hvitt - så får du vite det :)

Det er gjort på ca fire dager om de har tid til å gjøre det.

Jeg tok litt neglelakkfjerner på området nå for å få bort den hvite malingen som satt igjen fra murveggen, og nå ser det iallefall ikke fullt så ille ut, men det er masse bittesmå riper. Jeg har sett at pappa har lakkert bort noen riper før så jeg tenkte kanskje jeg også kunne gjøre det men jeg aner ikke hva jeg skal bruke, noen som har noen tips?

Et annet problem er at jeg jobber hver dag fram til kl 16 til familien kommer hjem (onsdag) så jeg har ikke særlig mulighet til å drive å skulle finne verksteder rundt omkring. De fleste verkstedet stenger vel kl 16 tenker jeg..

Dette er så kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jordbærpiken

Det er vanskelig å lakke selv og få det jevnt og fint. Det vil sannsynligvis vises.

Det du kan gjøre hvis du velger å lakke det selv (noe jeg ikke ville gjort) er.. så vidt jeg husker...ti år tilbake da jeg lakket mopeden jeg hadde..er å pusse så det blir jevnt, veldig pent og forsiktig, sørge for at det ikke er noe smuss der. Kjøpe lakk feks på biltema (jeg kjøpte spraylakk) og når du sprayer, må det være tynnt og fint, gjerne flere lag. Like jevnt overallt. Stødig hånd.

Jeg ville som sagt ikke tatt sjansen på en så fin og dyr bil. Det vil sannsynligvis bli forskjeller mellom den gamle og den nye lakken. Da jeg lakkerte, så gjorde jeg det på hele overflaten.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg tok litt neglelakkfjerner på området nå for å få bort den hvite malingen som satt igjen fra murveggen, og nå ser det iallefall ikke fullt så ille ut, men det er masse bittesmå riper. Jeg har sett at pappa har lakkert bort noen riper før så jeg tenkte kanskje jeg også kunne gjøre det men jeg aner ikke hva jeg skal bruke, noen som har noen tips?

Et annet problem er at jeg jobber hver dag fram til kl 16 til familien kommer hjem (onsdag) så jeg har ikke særlig mulighet til å drive å skulle finne verksteder rundt omkring. De fleste verkstedet stenger vel kl 16 tenker jeg..

Dette er så kjipt.

Det er bare å ta en ringerunde? Spør hva de skal ha for å lakke en fanger, forklar skadene - og be dem estimere en pris. Det er sikkert vanskelig uten at de har sett skaden - men de vet om det er 1.000 eller 25.000 liksom...

Om du er i Oslo kan du få nr. til en fyr jeg kjenner som ordner sånt superbillig. De har spesialisert seg på fjerne småskader fremfor å lakke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er vanskelig å lakke selv og få det jevnt og fint. Det vil sannsynligvis vises.

Det du kan gjøre hvis du velger å lakke det selv (noe jeg ikke ville gjort) er.. så vidt jeg husker...ti år tilbake da jeg lakket mopeden jeg hadde..er å pusse så det blir jevnt, veldig pent og forsiktig, sørge for at det ikke er noe smuss der. Kjøpe lakk feks på biltema (jeg kjøpte spraylakk) og når du sprayer, må det være tynnt og fint, gjerne flere lag. Like jevnt overallt. Stødig hånd.

Jeg ville som sagt ikke tatt sjansen på en så fin og dyr bil. Det vil sannsynligvis bli forskjeller mellom den gamle og den nye lakken. Da jeg lakkerte, så gjorde jeg det på hele overflaten.

mvh

Nei jeg tør ikke lakkere selv har jeg bestemt, tørr hvertfal ikke å skulle pusse ned på noe. Når jeg tok bort restene av malingen fra murveggen jeg kjørte i, så ser det ikke fullt så ille ut. På avstand synes det faktisk kke men jeg vet hvor nøye pappa er så han kommer til å se det med en gang. Det er bare riper, ikke noe av lakken fra bilen er borte. Finnes det andre måter å få bort riper? Det er vel kanskje bare ønsketenkning men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Det er bare å ta en ringerunde? Spør hva de skal ha for å lakke en fanger, forklar skadene - og be dem estimere en pris. Det er sikkert vanskelig uten at de har sett skaden - men de vet om det er 1.000 eller 25.000 liksom...

Om du er i Oslo kan du få nr. til en fyr jeg kjenner som ordner sånt superbillig. De har spesialisert seg på fjerne småskader fremfor å lakke alt.

Ja kan ta en ringerunde selv om jeg da må gjøre det fra jobb, noe som egentlig ikke er så populært vil jeg tro.

Takk for det men er en halvtime fra oslo, og jeg liker ikke kjøre rundt i oslo så jeg må nok finne et sted nærmere her, men takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Nei jeg tør ikke lakkere selv har jeg bestemt, tørr hvertfal ikke å skulle pusse ned på noe. Når jeg tok bort restene av malingen fra murveggen jeg kjørte i, så ser det ikke fullt så ille ut. På avstand synes det faktisk kke men jeg vet hvor nøye pappa er så han kommer til å se det med en gang. Det er bare riper, ikke noe av lakken fra bilen er borte. Finnes det andre måter å få bort riper? Det er vel kanskje bare ønsketenkning men..

Det hørtes lurt ut.

Jeg vet desverre ikke hvordan man tar bort riper..eller jo. Det hjelper å vokse den. Kjøp fin voks for sorte biler på en eller annen bilbutikk. Vet ikke om det går helt bort da, men det blir mye bedre ihvertfall.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jordbærpiken

Det hørtes lurt ut.

Jeg vet desverre ikke hvordan man tar bort riper..eller jo. Det hjelper å vokse den. Kjøp fin voks for sorte biler på en eller annen bilbutikk. Vet ikke om det går helt bort da, men det blir mye bedre ihvertfall.

Lykke til

Altså, bilbutikk trenger du jo ikke kjøpe det på da.... eh. Dårlig formulert og tenkt. Men å vokse, det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Ja kan ta en ringerunde selv om jeg da må gjøre det fra jobb, noe som egentlig ikke er så populært vil jeg tro.

Takk for det men er en halvtime fra oslo, og jeg liker ikke kjøre rundt i oslo så jeg må nok finne et sted nærmere her, men takk :-)

Jeg tror han reiser rundt faktisk, så dere kan sikkert møtes et sted. Jeg trro konseptet deres er at de jobber utfra bilene sine, og møter f.eks i parkeringshus o.l. Litt usikker, lenge siden :) Men han var flink!

Uansett; han heter Erik, og du treffer ham på 90 75 02 33. Husker ikke hva firmaet hans heter, jeg har bare lagret ham under Erik - Lakk på mobilen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sjeleglad jeg har en gammel bil jeg. :o)

Hvis ripene bare er helt ytterst i lakken går det kanskje an å polere dem bort? En boks polish og en tørr klut koster ikke all verden, for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matildes mor

Oooops...... Jeg vet av erfaring at små overfladiske striper kan omtrent bli borte om du boner og polerer bilen godt. Kjøp deg litt bonevoks til bilen og prøv. Du har ingenting å tape ihvertfall. Sørg for at bilen er ren og tørr. Smør på og poler/tørk av med myke og rene kluter e.l. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oj oj ojsann

Oj! Dette var kjipt! Jeg har kjørt en sånn bil selv, og dette er ikke en bil man reparerer noe på selv. Disse bilene er dyre og når de selges står det ofte "kun en eier" for å vise til at bilen ikke er kjørt "av gud og hver mann". Altså er eierene av disse bilene svææært nøye. Hadde jeg vært deg hadde jeg krøpet til korset og innrømmet mine synder. Si at du skal dekke kostnadene for å få dette rettet opp. Faren din vil bli gladere for dette enn å oppdage at du har prøvd å fikse på det selv og fått et dårlig resultat.

Skal du til et verksted så gå til et merkeverksted der de kan å fikse sånne biler.

(...-gud hvor jeg misunner deg å kjøre en SL...! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tør ikke lakkere selv har jeg bestemt, tørr hvertfal ikke å skulle pusse ned på noe. Når jeg tok bort restene av malingen fra murveggen jeg kjørte i, så ser det ikke fullt så ille ut. På avstand synes det faktisk kke men jeg vet hvor nøye pappa er så han kommer til å se det med en gang. Det er bare riper, ikke noe av lakken fra bilen er borte. Finnes det andre måter å få bort riper? Det er vel kanskje bare ønsketenkning men..

Jeg husker ikke hvilke type støtfanger det er på denne, men er det metall eller plast? er det metall er det mulig å polere eller kjøpe rubbing (litt sterkere form for polering) den kan ta riper i mange tilfeller.

Vi får håpe at verkstedet kan hjelpe deg.

Ellers spørs det om du bør ta deg noen kjøretimer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...