Gå til innhold

Forstrukket muskel i skinka!


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg har tydeligvis strukket en muskel i den ene skinka, muligens da jeg var ute og løp i kveld. Det er vondt øverst på skinka liksom. Hva kan jeg gjøre for å prøve å få den i orden igjen? Noen tøyeøvelser eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg er treneren din, blir jeg nødt til å svare.

Jeg synes i utgangspunktet ikke du skal gjøre noe som helst. Eller kanskje ta et varmt bad og massere forsiktig. Ikke tøy ut kalde muskler, det kan gjøre vondt verre. Og jeg vil tippe det går greit over av seg selv.

Er du flink til å tøye ut etter turen? Legger, lår, seteparti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er treneren din, blir jeg nødt til å svare.

Jeg synes i utgangspunktet ikke du skal gjøre noe som helst. Eller kanskje ta et varmt bad og massere forsiktig. Ikke tøy ut kalde muskler, det kan gjøre vondt verre. Og jeg vil tippe det går greit over av seg selv.

Er du flink til å tøye ut etter turen? Legger, lår, seteparti?

Jeg tøyer legger og lår ja, hvordan tøyer jeg rumpa?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyer legger og lår ja, hvordan tøyer jeg rumpa?!

Det er nok flere måter å gjøre det på, her er en (det er litt vanskelig å forklare).

Sett deg ned, på en stol eller trapp eller lignende.Så tar du tak rundt ankelen og leggen på det ene beinet, med begge hender, samtidig som du bøyer det helt. Og press ankelen inn mot rumpa og samtidig oppover. Foten skal være oppå stolens sete, men litt løftet opp over det. Da kjenner du at det tar skikkelig i rumpemusklene. Gjør det samme på det andre beinet. Og man skal alltid holde stilling i ca. et halvt minutt når man tøyer ut. Gjør det to ganger med hvert bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Jeg tøyer legger og lår ja, hvordan tøyer jeg rumpa?!

Sitt på gulvet med beina rett frem. Kryss høyre ben over venstre, med kneet bøyd. Press kneet mot venstre. Da skal du kjenne det strekker i setemuskelen. Sitt rett i ryggen for å få skikkelig strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitt på gulvet med beina rett frem. Kryss høyre ben over venstre, med kneet bøyd. Press kneet mot venstre. Da skal du kjenne det strekker i setemuskelen. Sitt rett i ryggen for å få skikkelig strekk.

Det pleier jeg jo å gjøre! :o) Da pleier jeg altså å strekke skinka også. *Hehe* Den er forøvrig helt fin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...