Gå til innhold

Hvorfor ikke gravid?


Gjest Metteliten

Anbefalte innlegg

Gjest Metteliten

Hei. Jeg er i et fast forhold, og vi har hatt samleie uten kondom siden juni 2006. Jeg har to barn fra før så jeg vet at jeg kan bli gravid. Jeg er nå 37 år og ønsker meg gjerne et barn med nyn samboer som også er i denne alderen. Min samboer har et langt forhold bak seg, men de har ikke fått barn. Min samboer sier at det er fordi de ikke ville ha. ;-( begynner vel å tvile og derfor spør jeg: Er det mulig han ikke kan få barn? Vi har et fantastisk samliv, tipper det er bedre enn gjennomsnittet;-), men nå merker jeg at graviditet surrer mer og mer i hodet mitt! Kan du gi meg no svar på dette? Fikk nylig vite at samboeren min har Herpes 2. Er dette steriliserende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ingenting om Herpes 2, og det kan godt hende at samboeren din er ufruktbar av en eller annen grunn. Men, det er jo en faktor til her. Din alder. Har selv fått barn da jeg var 39 så det er fullt mulig, ihvertfall for noen ,men jeg har forstått det slik at enkelte kan slite med å bli gravide etter 35 år, noen før det også... Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at samboeren din ikke kan få barn, men det er større sannsynlighet for at det er deg det er noe galt med om du ikke blir gravid, pga. alderen din. Siden dere har prøvd i et år uten resultat kan dere kreve å bli utredet. Det er svært sjelden menn er 100% sterile -de fleste kan hjelpes med prøverørsforsøk- hvis det er ham det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...