Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 24 år, som har hatt spiseforstyrrelser siden jeg var 17. Nå er jeg faktisk VELDIG frisk, for første gang etter jeg begynte å slanke meg.( DET GÅR AN!!!). Kroppen min har nok dessverre fått en kraftig trøkk av dette. Jeg klarer bla ikke å få menstruasjonen tilbake.Jeg har stadig for lavt østrogen . Har kroppen min rett og slett kommet i overgangsalderen? Eller er det håp for at dette kan bedre seg igjen? Hadde normal mens fra jeg var 12- 17.Ønsker sterkt å kunne få barn...En annen ting er behåring. Jeg har vært for tynn i årevis, og har fått den velkjente dunbehåringen - OVERALT! Har normal vekt nå, har hatt det i 7- 8 mnd. Kroppen har også fått "helt ro" i ett halv år..Jeg spiser sunt, næringsrikt og nok- og er lykkelig med det! Vil dunbehåringen fortsette nå som jeg friskner til? Vil det avta- og kan hårene forsvinne igjen? Føler meg fæl med disse hårene overalt.

Det er HERLIG å kunne spise normalt igjen- trodde ikke det var mulig. Men er veldig bekymret for ettervirkninger...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28112-angsenvirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Kjære tiri

For det første er det veldig hyggelig at du deler alt det positive med andre på forum. Hva angår dine senvirkninger er det litt vanskelig å gi det et konkret svar, men det er veldig viktig at du har din gynekolog som virkelig nå følger din utvikling. Når det gjelder din hårvekst kan det enda ta litt tid. Du sier du har hatt "normalvekt" i 7-8 måneder og rent metabolsk kan du ennå være i ubalanse. Jeg tror den økte behåringen er reversibel. Når det gjelder din menstruasjonssyklus vil jeg anbefale deg å sørge for en skikkelig utredning av en gynekolog som kan følge deg videre alik at den forhåpentligvis normaliseres. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28112-angsenvirkninger/#findComment-114267
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...