Gå til innhold

Hvordan forholde meg til min venninne??


Widder

Anbefalte innlegg

Kjære dere, jeg har ei nydelig, god venninne som sliter med å bli gravid. Hun har fått en sønn (prøverør), men de klarer ikke få nr. 2, selv etter tre prøverørsforsøk. Nå er jeg gravid for tredje gang, og kvier meg for å fortelle henne det. Er så redd hun skal føle seg mer mislykka.. Har dere noen gode råd om hvordan jeg kan si det på en skånsom , fin måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde vært venninnen din, ville jeg ha blitt såret om jeg merket at du la vekt på å fortelle det skånsomt.

Da ville jeg ha tenkt at du syntes synd på meg og ikke tilla meg evnen til å glede meg på andres vegne.

Det går da vel ikke an å være så selvsentrert at man føler seg mislykket hvis andre opplever noe man selv ikke gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at selv om man strever selv med å få barn så betyr ikke det at hele verden setter sin barneproduksjon på vent... Noen ting må man faktisk bare tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Hvis jeg hadde vært venninnen din, ville jeg ha blitt såret om jeg merket at du la vekt på å fortelle det skånsomt.

Da ville jeg ha tenkt at du syntes synd på meg og ikke tilla meg evnen til å glede meg på andres vegne.

Det går da vel ikke an å være så selvsentrert at man føler seg mislykket hvis andre opplever noe man selv ikke gjør?

"Det går da vel ikke an å være så selvsentrert at man føler seg mislykket hvis andre opplever noe man selv ikke gjør?"

Det skal jeg love deg at det gjør.

Mange tåler ikke andres suksess når de selv mislykkes. Det er jo bl.a. derfor så mange snakker om innvandrerne som stjeler arbeidsplassene våre. De som klager på det er som regel arbeidsledige, evt har dårlig jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det går da vel ikke an å være så selvsentrert at man føler seg mislykket hvis andre opplever noe man selv ikke gjør?"

Det skal jeg love deg at det gjør.

Mange tåler ikke andres suksess når de selv mislykkes. Det er jo bl.a. derfor så mange snakker om innvandrerne som stjeler arbeidsplassene våre. De som klager på det er som regel arbeidsledige, evt har dårlig jobber.

Når jeg sier "går an" vet jeg godt at det likevel forekommer i stor skala. Men det ligger fra min side et klart "i så fall bør de skjerpe seg" i den formuleringen. At misunnelsen er sterk vet man jo. Men jeg synes ikke det "går an" å være så selvsentrert, det står jeg inne for.

På samme måte med kvinner som ikke tåler at mannen synes at andre kvinner kan være vakre og fine å se på. Da er de ikke bare usikre, de er ekstremt selvsentrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg synes at det er flott at du tenker på din venninne, men vil tro hun klarer å glede seg på dine vegne.....

Gode, flotte venninner vokser ikke på trær! Hadde du ikke ønsket barnet eller klaget over at du blir så altfor lett gravid, hadde saken vært en helt annen.

At det å få barn er urettferdig fordelt, er ikke din skyld, så nyt graviditeten og fortell din venninne den gode nyheten på vanlig måte!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninna di er nok så oppegående at hun skjønner at andre ikke lar være med å få barn for å skåne henne. Og hun har da tross alt fått ett. Ellers er jeg enig i det Babette skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...