Gå til innhold

svigermooor ;-)


Gjest neeeida

Anbefalte innlegg

Gjest neeeida

He idag kom svigermor hjem med en biiittteliten minipose med pottitgull og satte midt på bordet. virkelig bitteliten. "jeg pleier ikke å kjøpe sånne usunne greier altså. men denne lille her... værsågod forsyn dere"

*flirer* jada, ble ett flak til hver omtrent. ikke at man får så veldig lyst på heller, etter poengteringen om hvor usunt det er. det er jo FERIE da for pokker. kan vel kose seg litt da vel? og ikke ha sårlig samvittighet for å kjøpe pottitgull, og så 100g da!

*rister på hodet*

bra hun reiser hjem snart ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Denne svigermora har tydeligvis lest DOL og funnet ut at supermødre ikke gir ungene noe usunt.

Uansett hva en svigermor gjør, så klarer en svigerdatter finne en feil i det som ble gjort.(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neeeida

Du kan tenke deg hva hun måtte igjennom for å gå på tvers av sine prinsipper bare for å glede dere.

he he å nei du, det var nok fordi hun hadde lyst på det sjøl ja. ikke bare for å glede oss. og det vanker jammen meg mye kaker til kaffen til vanlig, så prinsippene er det så som så med.

ække det at hun gjorde noe :galt: ved å kjøpe posen dah. men at hun :alltid: skal komme med den evinnelige dålige samvittigheta hver gang! hvis man spiser noe litt ekstra godt til middag og har saus til potetene spiser hun mest av alle, men skal likevel minne alle på hvor usunn den maten er.

små hjertesukk har ofte dypere bunn enn dere kan lese av bare det lille innlegget vettu, kan dere ikke bare ta det som et litt humoristisk hjertesukk da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neeeida

Denne svigermora har tydeligvis lest DOL og funnet ut at supermødre ikke gir ungene noe usunt.

Uansett hva en svigermor gjør, så klarer en svigerdatter finne en feil i det som ble gjort.(?)

:-b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest neeeida

Hun kjøpte i alle fall noe selv om hun var veldig i mot. Det syns jeg er et positivt tegn jeg :-)

hun hadde vel lyst på da, men syns det var flaut at hun kjøpte det, så hun måtte unnskylde seg. men man trenger vel ikke å unnskylde seg og fortelle alle hvos usunt alt er :hver: gang man skeier ut bittelittegrann vel? det gnager meg i øra. vi vet jo at det er usunt. enten kan man tenke at nå for en gangs skyld skal vi kose oss litt, og så kjøpe en liten pose potittgull, og :nyte: stunden, eller så kan man si at sånt er usunt og la det være. for meg er det litt vanskelig å både tenke veldig hardt på hvor usunt det er og samtidig kose seg med det he he.

skjønner?

svigermor er grei hun, det ække ofte jeg klager på henne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he å nei du, det var nok fordi hun hadde lyst på det sjøl ja. ikke bare for å glede oss. og det vanker jammen meg mye kaker til kaffen til vanlig, så prinsippene er det så som så med.

ække det at hun gjorde noe :galt: ved å kjøpe posen dah. men at hun :alltid: skal komme med den evinnelige dålige samvittigheta hver gang! hvis man spiser noe litt ekstra godt til middag og har saus til potetene spiser hun mest av alle, men skal likevel minne alle på hvor usunn den maten er.

små hjertesukk har ofte dypere bunn enn dere kan lese av bare det lille innlegget vettu, kan dere ikke bare ta det som et litt humoristisk hjertesukk da?

Snakker hun om hvor usunn maten er mens dere sitter ved middagsbordet og spiser? Det synes jeg faktisk er en tanke uhøflig når man er på besøk, selv om hun er hos nær familie.

Jeg synes også at når man har ferie/er på ferie, bør man slappe av fra sunnhetstyranniet. Da skal man kose seg med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest neeeida

Snakker hun om hvor usunn maten er mens dere sitter ved middagsbordet og spiser? Det synes jeg faktisk er en tanke uhøflig når man er på besøk, selv om hun er hos nær familie.

Jeg synes også at når man har ferie/er på ferie, bør man slappe av fra sunnhetstyranniet. Da skal man kose seg med god samvittighet.

ja, det er nettopp det :-) uhøflig og en smule irriterende, for vi vet jo at smør på potetene er fryktelig usunt, men når man sitter der og koser seg med en god middag er det vel ikke nødvendig å gni det inn. ;-)

ferie er ferie syns nå jeg, resten av året kan det være strieskjorte og havrelefse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

he he å nei du, det var nok fordi hun hadde lyst på det sjøl ja. ikke bare for å glede oss. og det vanker jammen meg mye kaker til kaffen til vanlig, så prinsippene er det så som så med.

ække det at hun gjorde noe :galt: ved å kjøpe posen dah. men at hun :alltid: skal komme med den evinnelige dålige samvittigheta hver gang! hvis man spiser noe litt ekstra godt til middag og har saus til potetene spiser hun mest av alle, men skal likevel minne alle på hvor usunn den maten er.

små hjertesukk har ofte dypere bunn enn dere kan lese av bare det lille innlegget vettu, kan dere ikke bare ta det som et litt humoristisk hjertesukk da?

Jeg svarte bare på grunnlag av det lille som du skrev og tok ikke tankene videre på hvordan dere har det i hverdagen. Mange sånne hendelser kan være dråpen som renner over, har kjennskap til sånt selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....100 grams potetgullpsoe skulle jeg gjerne hatt tak i selv, men da hadde jeg selvfølgelig spist alt selv også ;)

Kanskje du kunne sagt; at det er nå sunt å kose seg da, og det er forskjell på hverdag og ferie så dette går nok bra kjære svigermor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ares1365380229

He he hørtes ut som svigermoren min.

Sitter og klager til middagen om hvor sundt man skal spise.

Rett etter på serverer hun is, kaker potetgull og diverse.

Men hun blir svart veldi direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...