Gå til innhold

Høgskoler generelt og lærerutdanning


Gjest ready 4 school

Anbefalte innlegg

Gjest ready 4 school

Hei,

Lurer på om det er noen her som har gått Almennlærerutdanning? Hva kan dere fortelle om det? Anbefalinger? Lurer veldig på hvordan timeplanen vil foregå på høgskolen, må man møte opp hver dag (8-15 à la grunnskole/videregående) eller er det liberalt med mulighet for å strukturere studiet litt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Resultat etter innsats

Det er fulltidsstudie. 4 år. Hvordan timeplanen er lagt opp kan du sjekke på hjemmesiden på den skolen du vurderer. Dette er forskjellig fra skole til skole. To første årene er gjerne tyngst, spesielt det andre. Men som man sier, du får resultater etter innsats, så vil du jobbe lite så klarer du deg sikkert så som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble allmennlærer på Stord. Studietida var kjempemorsom, både på skolen og i fritida. Vi hadde veldig stor fleksibilitet, men skolen var på vei bort fra "Ansvar for egen læring" fordi resultatene gikk i dass. Det vil nok derfor være mye obligatorisk undervisning. Om du må jobbe veldig hardt, kommer selvsagt an på hvor skoleflink du er, men allmennlærerutdanningen er absolutt ikke et av de hardeste studiene man kan velge. Jeg jobber nå som spesiallærer og kunne ikke tenkt meg noe annet yrke. Å begynne på lærerskolen var nok det beste valget i mitt liv. I tillegg til en fantastisk studietid og mange gode minner, fant jeg kjæresten min og mine aller beste venner der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...