Gå til innhold

dåpsgave- hjelp


nøffgakkmøbææ

Anbefalte innlegg

nøffgakkmøbææ

hva kjøper man i dåpsgave når moren er 26 år? med andre ord: ikke sølvkopp, skje/smykke og andre ting man gjerne kjøper i dåpsgave.

mor, barn og far skal være en stund i utlandet, så kanskje noen vet om noe lurt i den forbindelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timiti

Hva mener du? Om det er et lite barn som skal døpes, er det da likegyldig om moren til barnet er 23, 26, 33 eller 37 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott bok med eventyr eller barnesanger. Den serien som heter "Den store barnesangboka" eller "Den store eventyrboka" er kjempefine.

En illustrert barnebibel er også en mulighet.

Et sølvsmykke til en jente vil nok gjøre lykke.

Et smykkeskrin.

En praktbok (Snorre f.eks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan man ikke kjøpe "vanlige" dåpsgaver når moren er 26 år? Det er da barnet, og ikke moren som skal ha gaven. Er det gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nøffgakkmøbææ

Hvorfor kan man ikke kjøpe "vanlige" dåpsgaver når moren er 26 år? Det er da barnet, og ikke moren som skal ha gaven. Er det gutt eller jente?

er det virkelig bare meg som synes slike forgylte sko og armbånd til babyer er kjipt? kanskje jeg trenger å få barn selv for å forstå det.....nei altså, hun er ikke den etablerte typen av seg, så da tenkte jeg på noe som den "urbane mor" eller barn liker?

aner ikke hav som er vanlige dåpsgaver enn dette, har bare mimret med venninner over alle de merkelige gavene man må spare på i ettertid:) vil jo ikke kjøpe noe som er ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig bare meg som synes slike forgylte sko og armbånd til babyer er kjipt? kanskje jeg trenger å få barn selv for å forstå det.....nei altså, hun er ikke den etablerte typen av seg, så da tenkte jeg på noe som den "urbane mor" eller barn liker?

aner ikke hav som er vanlige dåpsgaver enn dette, har bare mimret med venninner over alle de merkelige gavene man må spare på i ettertid:) vil jo ikke kjøpe noe som er ubrukelig.

Det er vel ikke så mange som kjøper forgyldte sko i dåpsgave? Smykker, skjeer og lignende har man alltid bruk for. Jeg bruker stadig noen av smykkene som jeg fikk i dåpsgave. En dåpsgave er noe som bør vare synes jeg. Penger, bokverk osv. er andre alternativer. Som andre sier her er det ikke moren som skal ha gavene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv et par av de smykkene jeg fikk i dåpsgave da jeg var baby og jeg synes det er kjempekoselig. :o) Ungene mine synes det er stas å spise med sølvskjeene de fikk da de ble døpt f.eks.

Det er ikke mora dåpsgaven er til, men ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Gava er til ungen, ikke til mora. Jeg kjenner flere på rundt 26 år som syns det er fint med såkalt tradisjonelle dåpsgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...