Gå til innhold

problemer med ereksjon


Gjest forvirret75

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret75

Hei. Jeg er en gutt på 31 år og har vært sammen med ei jente i noen måneder nå. Vi har hatt endel bra sex, men i flere tilfeller har penis blitt slapp under akten, dette som regel ved samleie. Trodde først at dette var ett problem med kondom men viser seg at det er helt likt uten. Jeg skjønner ikke hvor dette kan komme fra da jeg har funnet ei jente jeg syntes er helt topp på alle måter. Vi har snakket om problemet men klarer ikke finne ut hva som kan ligge til grunn. Jeg har ikke følt meg stresset eller utilpass før i det siste da jeg syntes dette blir mer og mer ubehagelig. Jeg vil jo gjerne tilfredstille partneren min. Når da samleiet har fungert har jeg kjent at jeg har fokusert mye på å holde igjen orgasmen og at dette i noen tilfeller har endt med ett avbrutt samleie. Jeg har tidligere hatt ett lenger forhold der sex ikke ble bra på slutten, var så singel i ca 1 år uten noen gode sexopplevelser. Jeg har ikke trodd at problemet er fysisk, men at det heller ligger langt bak i hodet. men jeg klarer ikke å peke på spesielle ting vi gjør eller ikke gjør som kan føre til at ereksjonen blir borte. så da begynner jo tankene om at det kan være ett fysisk problem også. Jeg har et par ting som jeg tenker på kan ha noe med problemet å gjøre: -Kan det tidligere lange forholdet ha preget hvordan jeg oppfatter og oppfører meg under nåværende sex? -Hvis orgasmen holdes tilbake for lenge og for mange ganger kan dette føre til at ereksjonen blir borte? - hvis dette er fysisk, er det da spesielle matvaner som kan ødelegge potensen? jeg røyker ikke, men snuser på fest. Jeg har en kontorjobb og det kan til tider bli mye kaffedrikking. - Hvilke matvaner er bra og kan hjelpe på potensen? er det bra med mye proteiner? jeg trener endel og tar derfor også endel kosttilskudd i form av proteiner og vitaminer. Prøver også å spise mat med mye proteiner i. TIl slutt legger jeg bare til at jeg er veldig forvirret over problemet fordi det ikke er lysten i hodet som forsvinner men ereksjonen som blir borte. samt at problemet ikke er der hver gang. men kanskje i halvparten av gangene. Setter stor pris på alle som kan bidra eller ha kommentarer som kan hjelpe meg nærmere å avdekke hva problemet kan være. det jeg e rmest redd for er at jeg skal miste jenta på grunn av at jeg ikke klarer å løse dette problemet. For jeg føler oppriktig at jeg har funnet en å dele livet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gro Isachsen, Sexolog

Så lenge du spiser sunt, med lite kolesterolholdig mat, ikke røyker og heller ikke drikker mye alkohol, er dette neppe årsaken til at ereksjonen ikke holder seg. Tror du likevel det kan være fysiske årsaker til ereksjonssvikt, bør du ta din bekymring opp med fastlegen din. Siden du så inderlig beskriver hvor viktig det er at penis står kan nettopp det være årsaken til at den ikke gjør det - og at det dreier seg om en form for prestasjonsangst. Når redselen for å miste jenta er der fordi ereksjonen svikter, fungerer ofte slike tanker som blylodd på en erigert penis. Jo mer attraktiv og viktig det er for deg at ereksjonen holder seg, desto vanskeligere er det å få det til. Selv om du skriver at du er avslappet, kan det likevel være at hjernen arbeider på høygir fordi du både skal konsentere deg om å holde igjen, beholde kondomet på, samtidig som du skal gjøre det godt for både henne og deg selv, i tillegg til at tankene om at den bare MÅ stå spøker i bakgrunnen. Det er ganske mye å konsentere seg om på en gang. Det er mulig det hjelper om dere har mindre fokus på samleiet. Prøv å ha sex på en mer avslappet måte, der dere tar pauser, legger større vekt på “forspillaktiviteter” og at du tilfredstiller henne på alle andre måter enn ved samleie. Dette er jo dessuten sex de aller fleste kvinner setter større pris på enn “pumpesex” under samleiet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...