Gå til innhold

Harry Potter-hysteri


Gjest god helg

Anbefalte innlegg

Gjest god helg

Fortjener bøkene om Harry Potter all denne hysterien? Går det ikke over styr når noen står i kø om natten for å få tak i en bok?

Jeg har ikke lest bøkene, men jeg har sett filmene på dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du vel bare sjekke på nettet?...*s*

Neineinei. Man må såklart skaffe seg boken. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg stod i kø 01.01 i natt, men har funnet frem Order of the poenix, som jeg la fra meg i 2004.

*ni-leser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei. Man må såklart skaffe seg boken. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg stod i kø 01.01 i natt, men har funnet frem Order of the poenix, som jeg la fra meg i 2004.

*ni-leser*

Harry dør ikke. Voldemort dør. Siste setningen i boka er; I've had enough trouble to last me a lifetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry dør ikke. Voldemort dør. Siste setningen i boka er; I've had enough trouble to last me a lifetime.

Din kødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blåbærpiken

Det var ingen kø på outland. Kjøpte boken i ro og mak der.

Hadde ikke tenkt på det, men de hadde mange. Ikke noe hysteri.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

''Fortjener bøkene om Harry Potter all denne hysterien?''

Ja, det syns jeg. Selv om jeg ikke er like hysterisk selv. Utrolig flotte bøker, det syns jeg virkelig.

''Går det ikke over styr når noen står i kø om natten for å få tak i en bok?''

La folk gjøre som de vil, sier nå jeg. Enten det gjelder bøker, billetter til konserter eller premiærebilletter til en eller annen film. Fint at ting betyr så mye for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Harry dør ikke. Voldemort dør. Siste setningen i boka er; I've had enough trouble to last me a lifetime.

''Harry dør ikke. Voldemort dør.''

Om så er, så er det jo litt av en bombe. Not. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt..Happiness:o)

Den som ikke har lest bøkene på engelsk, har per definisjon ikke uttalerett:o) må skjønne....

Å ha sett filmene teller ikke. Jeg gleder meg til å lese boka. Ja, nettopp som en unge. Lå og ventet på meg i posten.

Det er ikke for sent å begynne fra begynnelsen og lese alle bøkene på engelsk selv om du har sett filmene. Filmene er for barn. Du har mye å hente på å lese dem, uansett om du har sett filmene aldri så mange ganger.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som ikke har lest bøkene på engelsk, har per definisjon ikke uttalerett:o) må skjønne....

Å ha sett filmene teller ikke. Jeg gleder meg til å lese boka. Ja, nettopp som en unge. Lå og ventet på meg i posten.

Det er ikke for sent å begynne fra begynnelsen og lese alle bøkene på engelsk selv om du har sett filmene. Filmene er for barn. Du har mye å hente på å lese dem, uansett om du har sett filmene aldri så mange ganger.

:o)

De siste Harry Potter-filmene er definitivt ikke for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt..Happiness:o)

De siste Harry Potter-filmene er definitivt ikke for barn.

Jeg må innrømme at min tiåring har kost seg med filmene. Han er ikke skvetten av seg akkurat da, og vi har lest bøkene på forhånd. Enig i at de aller første filmene er mer barnevennlige enn de siste, men tror ikke min gutt har hatt vondt av dem. Vi har hatt mang en interessant samtale rundt mange av livets sprørsmål også i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at min tiåring har kost seg med filmene. Han er ikke skvetten av seg akkurat da, og vi har lest bøkene på forhånd. Enig i at de aller første filmene er mer barnevennlige enn de siste, men tror ikke min gutt har hatt vondt av dem. Vi har hatt mang en interessant samtale rundt mange av livets sprørsmål også i etterkant.

Det er nok mange 10-åringer som kan klare filmene, men det er også mange som ikke tåler dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fortsatt..Happiness:o)

Det er nok mange 10-åringer som kan klare filmene, men det er også mange som ikke tåler dem. :-)

Det er helt klart. For noen ville det være reneste traumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest liten løve

Harry dør ikke. Voldemort dør. Siste setningen i boka er; I've had enough trouble to last me a lifetime.

Dårlig gjort av deg å legge ut slutten av boka på nettet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Dårlig gjort av deg å legge ut slutten av boka på nettet!

''Dårlig gjort av deg å legge ut slutten av boka på nettet!''

Nå har dette vært gjort ofte med ujevne mellomrom nesten siden forrige bok ble utgitt. Mulig det nick skriver stemmer, men da må eventuelt andre dolere bekrefte at det han skriver er riktig, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig gjort av deg å legge ut slutten av boka på nettet!

Jeg kunne fortalt deg at noen ville spoile i en slik tråd - og nick er nok typen som aldri lar en slik sjangse gå fra seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muahahaha

Harry dør ikke. Voldemort dør. Siste setningen i boka er; I've had enough trouble to last me a lifetime.

Det er ikke den siste setningen i boka ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke den siste setningen i boka ;-)

Det kan da ikke jeg vite, jeg har vitterlig ikke lest et ord av boka.

Hvordan Harry skal leve videre som frosk, det skjønner jeg heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...