Gå til innhold

Har du opplevd psykiske lidelser?


Gjest hvem har lidd

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sajko

Fikk det pga misbruk av narkotika, jeg taklet det dårlig de første 3 årene, er på vei tilbake i jobb nå, og ja, det hjelper for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten jeg fikk det på er litt variert. På en side har det genetiske sitt å si. I min mors familie har det vært en del angst, depresjon og schizofreni (jeg har de to første). Ble mobbet gjennom barneskolen, og så litt på ungdomsskolen, ca åtte år til sammen. Har en dysfunksjonell familie. Fikk min første depresjon som 14-åring, hvilket en av lærerne mine "oppdaget", og dermed gjorde seg selv til psykolog i ca to timer. Ellers var det ingen som gadd å høre hva jeg hadde å si, jeg var bare selvhøytidelig og bortskjemt...i deres øyne. Det ble litt bedre etterhvert, men fikk nytt tilbakeslag da jeg var 18, i begynnelsen av 20-åra. Da begynte smertene å sette seg i kroppen, så jeg oppsøkte hjelp. Per dags dato har jeg fått masse hjelp, og går på zoloft, hvilket fungerer veldig bra for meg. Hva jobb angår fikk jeg faktisk nettopp et valg mellom en kjedelig, men fast trygg jobb hvor folk behandlet meg bra, mot en i nrk - som tidligere har latt meg gå av diverse grunner - rar behandling- veldig kort kontrakt. Jeg valgte den trygge, kjipe. Av hensyn til meg selv, og hvordan jeg vet det har vært å ikke ha fast jobb, hvilket er veldig tærende i lengden, spesielt når man føler man ikke føler man oppnår noe bedre med å "komme seg inn i gamet" via det. Jeg føler faktisk at å jobbe teller mye for hvordan jeg har det. JEg tvinger meg selv til å jobbe selv når jeg har det vondt. Fordi jeg opplever at det øker min følelse av selvverdi og mestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...