Gå til innhold

Medisinering ved depressjon


Gjest E. Hov.
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest E. Hov.

Hei ! Jeg har et spørsmål vedr. deperesjon on generalisert angstlidelse. Min lege er på ferie, så jeg forsøker å spørre deg i stedet. Har gått på Ciprlalex 10 mg. fem uker nå, men har hatt lite eller ingen virkning, dessverre. Hva vil du råde meg til ? "Holde ut" en stund til, til min lege er tilbake fra ferie,el. ev. øke dosen ? Jeg hadde faktisk forventning til å respondere på medisinen etter såpass lang tid ???? Mvh. E. Hov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kvinne 46

Cipralex 10 mg er for lite. For meg var det passe med 15 mg, men mange må opp i høgre dose. Eg hadde prøvd å auke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare en liten påminnelse

Cipralex 10 mg er for lite. For meg var det passe med 15 mg, men mange må opp i høgre dose. Eg hadde prøvd å auke litt.

PS skjer legene er sure hvis man øker dosen uten å ha blitt enige om det.har gjort det selv(en anna medisin riktignok),og legen tok det dårlig.bare sånn at du er obs på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ville jeg gjort

Øk til 15 mg du. Så sant du ikke har noe helt spesielt i sykehistorien din. Kanskje blir legen litt sur. Vurder opp mot hverandre hva som er verst. At legen er sur eller at du kanskje blir mindre deprimert snart. 15 mg er heller ikke en veldig høy cipralexdose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest melmøll

Fem uker er ikke så mye. Jeg hadde heller ikke noe særlig virkning så tidlig. Det tok flere måneder for meg før jeg fikk full virkning, og samtidig slapp bivirkninger. Det er godt mulig du trenger en høyere dose, men legen kan finne ut av det ved å undersøke medisinopptaket, ved blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orio

Fem uker er ikke så veldig lang tid, virkningen kan fortsatt bli bedre.

Et viktigere spørsmål er hvorfor du vil øke akkurat nå som legen din har ferie? (Jeg går ut fra at han har en vanlig sommerferie, og ikke blir borte flere måneder.) Det er ikke lurt å endre dosen uten å snakke med legen først, og dette er vel egentlig ikke noe akutt? (I så fall burde du kontakte en annen lege.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...