Gå til innhold

medisin


Gjest studenten5678

Anbefalte innlegg

Gjest studenten5678

hei!

har gått til psykolog i ca tre mnd pga angst jeg får i butikker, buss, trikk osv... (vi har funnet ut av hva det skyldes,så saken nå er å bli frisk..).

Første timen spurte han om jeg ville tenke på tanken å begynne på medisiner, jeg svarte nei fordi jeg foreløpig føler det er en lettvint og kortvarig vei ut av problemene, og ble faktisk litt lei meg fordi han spurte om dette, trodde ikke jeg var SÅ syk liksom...

Men nå som skolen nærmer seg, og jeg vet jeg må gå på forelesninger, og fortsatt ikke er kvitt angsten, høres det jo fint ut med noe for at jeg kan roe meg såpass at jeg tør dra dit...

Lurte på om noen kunne fortelle meg litt om div medisiner jeg kanskje kunne gått på(som får vekk angsten,hvor man også er klar i hodet og kan følge med på undervisning,... og ikke blir avhengig av medisinen...). Finnes det noe sånt? Vil liksom ikke spørre psykologen om dette enda siden jeg sto så hardt på mitt og absolutt ikke skulle begynne på medisiner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ..også student

For meg fungerte Cipralex på den type angst du har. Dette er et antidepressiva,

men har også effekt på angst. Er ikke vanedannende.

Ellers finnest det jo sobril, disse er vanedannende og ikke å

anbefale utenom akutte anfall.

Jeg har slitt med den type angst du har, også kalt agorafobi, i noen år nå.

Har aldri greid å blitt kvitt det helt, men å eksponere meg for angst-triggende

situasjoner har gjort det lettere for meg å leve med. Nå vet jeg hva angsten er

når den kommer, selv om jeg fremdeles må forlate situasjonen inn i mellom.

Men, ja, medisiner hjelper og kan gi deg en ekstra trygghet når du nå må

oppsøke trigger situasjoner ofte i forbindelser med studier.

Om du bestemmer deg for å gi et antidepressiva, eks. cipralex, en sjanse anbefaler

jeg deg å starte på disse en god stund før studiestart slik at du får stabilisert deg på en dose som fungerer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...