Gå til innhold

Hunde-ører


Gjest er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Gjest er dette mulig?

Vi har en nydelig blandingsvalp på 3 mnd. Moren har "oppoverører" og faren har "nedoverører". Valpen ser ut til å få ett av hvert.. Det er jo sjarmerende, men helt ærlig har vi lyst at ørene skal bli like.

Vi har hatt mange hunder før, og jeg vet at reisingen av ørene kan ta tid, og at utviklingen kan være ulik fra det ene øret til det andre. Men her ser vi at ørene er vidt forskjellige.

Det vi lurer på er: Kan vi feste noe tungt i det ene øret, evt også litt i det andre, for å få litt tyngde? Vet at noen har festet en slags tyggis med en liten mynt (50-øring eller kronestykke), og siden klippet det forsiktig bort. Har alltid syns dette vart litt "rart", men nå lurer vi altså på å gjøre det samme.

Finnes det noen her som har gjort noe lignende, eller som kjenner noen som har gjort det? Hvordan gjorde dere/de dette, hvor lenge var det festet på øret, og hvordan ble resultatet? Har IKKE tenkt å gjøre noe som på noen måte kan skade, ei heller irritere hunden nevneverdig. Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gjort det, ville sett på det som et utrolig sjarmerende karaktertrekk om det ene øret sto opp og det andre hang ned.

Dette er kosmetisk, ville ikke begynt å tukle med det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi kjøpte hunden vår beholdt oppdretteren en av valpene selv. Hun hadde ikke helt riktige ører for rasen; de satt litt for langt bak på hodet. Oppdretteren teipet dem lenger frem. Hvor lenge han holdt på med teipen vet jeg ikke, men jeg tror det var en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gjort det, ville sett på det som et utrolig sjarmerende karaktertrekk om det ene øret sto opp og det andre hang ned.

Dette er kosmetisk, ville ikke begynt å tukle med det. :-)

Jeg ville også sett på det som et sjarmerende trekk og ikke gjort noe med det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du ikke synes dette er et seriøst svar, men: La hunden få ha ørene sine i fred.

Første gangen jeg hørte om at noen klistret tyggis i ørene på hunder for å få dem til å bli "perfekte" i forhold til rasen, trodde jeg det var en spøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...