Gå til innhold

kjønnsvorter? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest mikrovilli

Jeg har oppdaget en hel del "nupper" på slimhinnen rundt skjedeåpningen, og i overgangen slimhinne/hud like over klitoris. Kan dette være kjønnsvorter? Hvor lang er inkubasjonstiden for kjønnsvorter? Hvis dette er vorter, har kjæresten min vært utro?? Jeg har bare hatt en partner før den nåværende, og det forholdet tok slutt 18 måneder før jeg blei sammen med min nye kjæreste. Vi har vært sammen i snart et år. Kan vortene forsvinne av seg selv, eller vil de være der resten av livet? Jeg ser for meg et lite spennende fremtidig sexliv hvis jeg alltid må bruke kondom for å hindre å smitte kommende partnere? Hjelp, jeg trenger noe fakta om dette!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28133-kj%C3%B8nnsvorter-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

"Jeg har oppdaget en hel del "nupper" på slimhinnen rundt skjedeåpningen, og i overgangen slimhinne/hud like over klitoris. Kan dette være kjønnsvorter?"

Kjønnsvorter er en mulig forklaring. Det kan imidlertid også være svette eller talgkjertler.

"Hvor lang er inkubasjonstiden for kjønnsvorter?"

Det kan ta flere måneder fra man er smittet til man evt. får synlige vorter. Hos mange forblir vortene usynlige under slimhinnen.

"Hvis dette er vorter, har kjæresten min vært utro??"

Du eller han kan ha hatt flate og/eller knapt synlige vorter med seg fra et tidligere forhold.

"Kan vortene forsvinne av seg selv, eller vil de være der resten av livet?"

Vortene kan forsvinne av seg selv etterhvert.

Se følgende artikkel:

http://www.doktoronline.no/pub/news/200094.html

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...