Gå til innhold

Kan dette være angst?


dione1

Anbefalte innlegg

Har siden jeg vært 18 år opplevd følgende anfall ( er nå 22) en plutselig nummenhet i hele kroppen , samt at jeg kjenner hjertet veldig godt, vet ikke om det slår hardere eller fortere, vet bare at jeg kjenner hjertet meget godt, og er overbevist om at det er i ferd med å stoppe. Jeg blir altså nummen i hele kroppen, kan klipe meg selv til jeg blir blå, kjenner lite, når jeg får dette må jeg opp å gå, og nummenheten forsvinner rask. Etterpå kommer en forferdelig skjelving, hele kroppen rister. Jeg er livredd, tror jeg skal dø hver gang.På 4 år har jeg kanskje hatt 10-15 slike anfall. Nummenheten varer aldri over 1 minutt, bare et par sekunder. Kan det være angst? Jeg tenker seff at det er noe galt med hjertet, men har vært til ekg og ultralyd uten at noe er funnet. Tror alltid jeg skal besvime, men gjør det aldri. Har tenkt på om dte kan være lavt blodsukker, blodtrykksfall eller hva. Men det høres vel ikke ut som et angsanfall, som varer så kort? og kan man virkelig blir numme i hele kroppen? og det kjenner ut som om man skal besvime. Men har aldri gjort dette da. Jge hyperventilerer ikke, og disse anfallene kommer helt plutselig. en gang satt jeg på skolen, kjente med et at jeg ble så underlig, og kjente straks at jeg var nummen i kroppen. Måtte ut av klasserommet, ble straks bedre.Men livredd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som panikkanfall.

Kommer det ofte? Påvirker det hvordan du lever livet ditt? Har det begynt å komme oftere eller avtar det? Du bør ta kontakt med fastlegen din og ta opp dette med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...