Gå til innhold

Positiv test...


Gjest hjelpmegda

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpmegda

Jeg og min samboer prøver å bli gravid... Jeg håpte jeg var det nå, siden mensen skulle kommet rundt den 5. juli, men den kom aldri. Siden jeg var på ferietur fikk jeg ikke testet meg, men så den 19. fikk jeg plutselig blødning, det kom liksom "pang". Blødde mest denne dagen, siden har jeg ikke blødd noe særlig, det kommer litt brunlig/blodtilblandet utflod av og til nå. Så jeg tenkte at det var best å ta en graviditetstest siden det ikke ikke var som en vanlig mens. Vanligvis blør jeg i 5-7 dager. Testen ble umiddelbart positiv, fem dager etter min blødning den 19.

Er jeg gravid, eller kan dette ha vært en spontanabort? Kan man ha vært gravid med toeggede tvillinger, og hvis det ene egget gikk tapt ha fått en blødning??

Håper jeg er gravid selv om jeg blødde. Testen viste jo sterkt positiv etter et sekund omtrent. Hvor lenge bør jeg vente før jeg tester igjen? Og etter en spontanabort, hvor lenge viser tester positivt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bakvendtland

Jeg vil bare supplere at jeg leste litt på nettet om dette. At det var vanlig med menssmerter, men dette hadde jeg ikke. Dagen før "mensen" hadde jeg premenstruelle symptomer, gråt av ingenting, var generelt deppa og senere økt sexlyst. Så dagen etter, som lyn fra klar himmel, var det som om noe "brast" pang, sa det bare, så blødde jeg... men ikke så mye som vanlig egentlig, og det har mer og mindre stoppet opp siden den 19., i dag er det 23. og det kommer av og til litt brunlig/blodtilblandet utflod. Jeg leste at en og burde gå til lege for å sjekke??

hjelpmegda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bakvendtland

Jeg vil bare supplere at jeg leste litt på nettet om dette. At det var vanlig med menssmerter, men dette hadde jeg ikke. Dagen før "mensen" hadde jeg premenstruelle symptomer, gråt av ingenting, var generelt deppa og senere økt sexlyst. Så dagen etter, som lyn fra klar himmel, var det som om noe "brast" pang, sa det bare, så blødde jeg... men ikke så mye som vanlig egentlig, og det har mer og mindre stoppet opp siden den 19., i dag er det 23. og det kommer av og til litt brunlig/blodtilblandet utflod. Jeg leste at en og burde gå til lege for å sjekke??

hjelpmegda

Dette er forresten samme person "hjelpmegda", så håper noen vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelpmegda

Vil forresten opplyse om at før jeg dro på tur var jeg tre dage over tiden, og tok da en test, denne var negativ...

Jeg tenkte at det sikkert var mensen som tullet igjen, for den har tullet litt siste halvåret, slik at den av og til kommer 1-2 uker for sent. Så nå, et par uker over tiden kommer denne blødningen altså - og i dag positiv test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostepop1365380989

Jeg har blødd tre uker, men er fremdeles gravid! :)

Gå til lege for en sjekk så finner du ut av det.

Det er vel lite sannsynlig at det er en SA. Da ville du nok blødd mer og hatt vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelpmegda

Jeg har blødd tre uker, men er fremdeles gravid! :)

Gå til lege for en sjekk så finner du ut av det.

Det er vel lite sannsynlig at det er en SA. Da ville du nok blødd mer og hatt vondt.

Har lest at svangerskap utenfor livmor og kan gi blødninger - og i de fleste tilfelle ende med abort? Jeg har bakovervendt livmor, øker det sjansen for svangerskap utenfor livmor? Har tenkt å oppsøke lege uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt en tur til lege for sikkerhets skyld var jeg deg, men ved spontanabort ville du nok blødd mye mer enn det du beskriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjelpmegda

Jeg har blødd tre uker, men er fremdeles gravid! :)

Gå til lege for en sjekk så finner du ut av det.

Det er vel lite sannsynlig at det er en SA. Da ville du nok blødd mer og hatt vondt.

Nå har jeg småblødd litt siden den 19., mest den 19, ellers med blodtilblandet utflod, mindre i går og i dag, inntil nå i kveld da det kom brunt utflod, så ut til å være litt klumper i det og. Har enda ikke hatt smerter. Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...