Gå til innhold

Hva handler dere i Sverige?


Gjest utpåtur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva slags spørsmål er det da? Du handler jo de tingene du trenger eller har lyst på. Man handler jo i Sverige for å spare penger, og hvis man kjøper en masse som man ikke har behov for eller har lyst på, så bruker man jo masse penger en ikke hadde trengt å bruke.

Selv handler jeg røyk, godis og snus (for det er ting vi bruker/liker/trenger). Da sparer vi penger, men jeg kjøper ikke 4 kg flesk, bare fordi det er billig eller fordi det er vanlig å kjøpe i Sverige, fordi vi spiser nesten ikke flesk og trenger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mista nikket

Sopp, kyllinglår(halal, 8 kg til ca 170,-)frossen løk, ferdig oppskjært, sigaretter, ost, svin indrefilet, kebabkjøtt bl. annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Hva slags spørsmål er det da? Du handler jo de tingene du trenger eller har lyst på. Man handler jo i Sverige for å spare penger, og hvis man kjøper en masse som man ikke har behov for eller har lyst på, så bruker man jo masse penger en ikke hadde trengt å bruke.

Selv handler jeg røyk, godis og snus (for det er ting vi bruker/liker/trenger). Da sparer vi penger, men jeg kjøper ikke 4 kg flesk, bare fordi det er billig eller fordi det er vanlig å kjøpe i Sverige, fordi vi spiser nesten ikke flesk og trenger det ikke.

Jeg handler ikke bare det som er billigere i Sverige, jeg drar dit for å handle mat de ikke har her i Norge.

Drar du dit bare for å handle billig varer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jeg handler ikke bare det som er billigere i Sverige, jeg drar dit for å handle mat de ikke har her i Norge.

Drar du dit bare for å handle billig varer?

Hva har de der som vi ikke har her? :)

(Jeg har aldri handlet i Sverige.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

Polvarer, snus/tobakk til familie(bruker ikke selv), tuc kjeks med salt og pepper(den er nyyydelig), potetgull, godis, svensk brus, festis, pytt i panne, sjokolade, tørket kjøtt, kjøttbullar, masse svenske varer blir puttet i kurven, tenker ikke prisforskjell når vi handler der vi da, det er ikke derfor vi drar dit.

Vi har penger nok til å handle norsk mat, det er bare det at vi har funnet masse svenske varer som har blitt våre favoritter :)

God Tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

petter smart

Hva slags spørsmål er det da? Du handler jo de tingene du trenger eller har lyst på. Man handler jo i Sverige for å spare penger, og hvis man kjøper en masse som man ikke har behov for eller har lyst på, så bruker man jo masse penger en ikke hadde trengt å bruke.

Selv handler jeg røyk, godis og snus (for det er ting vi bruker/liker/trenger). Da sparer vi penger, men jeg kjøper ikke 4 kg flesk, bare fordi det er billig eller fordi det er vanlig å kjøpe i Sverige, fordi vi spiser nesten ikke flesk og trenger det ikke.

Var det spørsmålet virkelig vanskelig å forstå?

Det vedkommende spør etter er jo hva som er billig i Sverige. Det har liten hensikt å kjøpe ting en trenger dersom disse er dyrere enn i Norge. Det kan også være greit å vite hva en skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sverige-fareren

Det jeg handlet sist jeg var der var:

Cider (vesentlig billigere enn i norge)

Vin

Øl

Kyllingfilet

Bacon

Brus på boks

Tacokrydder

Marinade

Smågodt

Sigaretter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig, godis, sigaretter, colabokser, ost, margarin, yogurt, melk, fløte, kyllingfilet, kjøttpålegg, köttbullar, svinefilet, kakus/limecider, skogsbærscider, cheesedoodles,rapsolje, hårfarge og helsekostprodukter, det er det jeg kommer på i farten. Skjekk tilbudene på kjøttvarene.

Hold deg langt unna dopapir og vaskeartikler, det er dyrere enn hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :)

Helsekost og polvarer er mye billigere der enn her. Og noen av kleskjedene har av en eller annen grunn mye bedre utvalg enn er, som f.eks. Lindex.

Vi har hytte ikke langt fra svenskegrensa ved Strömstad, og tar alltid turen over når vi er der, spiser lunsj, kikker på båtene og av og til tar vi turen ut til Kosterøyene, leier sykkel og er tilbake på femtitallet (ikke biler der, og smale, søte veier).

Kjøtt spiser vi nesten ikke, så det gidder vi ikke kjøpe. Men typiske svenske matvarer tar vi med oss på hytta etter en slik tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Helsekost og polvarer er mye billigere der enn her. Og noen av kleskjedene har av en eller annen grunn mye bedre utvalg enn er, som f.eks. Lindex.

Vi har hytte ikke langt fra svenskegrensa ved Strömstad, og tar alltid turen over når vi er der, spiser lunsj, kikker på båtene og av og til tar vi turen ut til Kosterøyene, leier sykkel og er tilbake på femtitallet (ikke biler der, og smale, søte veier).

Kjøtt spiser vi nesten ikke, så det gidder vi ikke kjøpe. Men typiske svenske matvarer tar vi med oss på hytta etter en slik tur.

Det hørtes koselig ut der med de øyene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags spørsmål er det da? Du handler jo de tingene du trenger eller har lyst på. Man handler jo i Sverige for å spare penger, og hvis man kjøper en masse som man ikke har behov for eller har lyst på, så bruker man jo masse penger en ikke hadde trengt å bruke.

Selv handler jeg røyk, godis og snus (for det er ting vi bruker/liker/trenger). Da sparer vi penger, men jeg kjøper ikke 4 kg flesk, bare fordi det er billig eller fordi det er vanlig å kjøpe i Sverige, fordi vi spiser nesten ikke flesk og trenger det ikke.

Fordi h*n bare vil handle det som er billigere i Sverige kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...kyllingfilet, kyllinglår, bacon, flesk, steik, biff, kjøttdeig (eller karbonadedeig da...), medisterdeig, gratineringsost, en del krydder, vaniljesukker, bakepulver, pasta... cider, brus bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest god tur !

Handlekurven din er vel full nå etter alle disse tipsene :)

Noen bekjente var over om lørdagen, på Norbysenteret er brusboksene dyrere enn det de er på Rimi nå ifølge disse, så vær prisbevisst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ylvali1365381015

Karbonadedeig, godis, sigaretter, colabokser, ost, margarin, yogurt, melk, fløte, kyllingfilet, kjøttpålegg, köttbullar, svinefilet, kakus/limecider, skogsbærscider, cheesedoodles,rapsolje, hårfarge og helsekostprodukter, det er det jeg kommer på i farten. Skjekk tilbudene på kjøttvarene.

Hold deg langt unna dopapir og vaskeartikler, det er dyrere enn hjemme.

Haha, og dette får dere selvfølgelig ikke kjøpt i hjemlandet? Ankis kryddertips er bra, da, det er vel heller ikke å oppdrive i Norge til en pris folk flest makter? ;-)

Må bare lure jeg, jeg fatter ikke hva som får folk til å reise over svenskegrensa kun for å handle sitt daglige brød?? Har dere husket å ta bensinavgifter og unødig forurensning med i regnestykket? *lol*

(ikke det nei...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...