Gå til innhold

Irriterende bivirkninger


Gjest LittSlitenJente
 Del

Anbefalte innlegg

Gjest LittSlitenJente

Hei :) Jeg er ei jente på 22 år som i flere år har slitt med psykiske problemer. Jeg har prøvd medisinene Zoloft og Efexor for dette. Mitt problem er bare det at med en gang jeg begynner på tablettene forsvinner evnen min til å oppnå orgasme og seksuell nytelse, noe jeg syns er utrolig kjipt. Jeg får også utrolig masse rare og slitsomme drømmer om natten. Dette er bivirkinger som jeg følere ødelegger min livskvalitet og jeg har derfor valgt å slutte med medisinene. Jeg er nå i en litt slitsom periode, med mye angst og vil begynne på medisiner igjen. Det jeg lurer på da er; siden jeg har reagert likte med både Zoloft og Efexor, tror du jeg vil få samme bivirkning med et annet mediakament?! Hvis det er slik, hva gjør jeg da? Har gått til 3 psykologer og 2 psykiatere, men føler ikke jeg får hjelp ved bare å snakke. Tar nå en del valium for å roe meg ned, men dette er ikke noe jeg vil bli avhengig av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er dessverre slik at samme gruppe medikament ofte gir samme bivirkninger. Dog kan det være individuelle forskjeller slik at feks Cipralex ikke trenger gi denne bivirkningen hos deg om du får den av Zoloft og Efexor.

To ulike medikamenter som Aurorix og Wellbutrin (=Zyban) vil garantert ikke gi seksuelle bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LittSlitenJente

Tusen takk for rask tilbakemelding! Søkte litt på nettet angående legemiddelet, og ser at det er et veldig nytt medikament. Vet du noe om vektøkning ved bruk av Wellbutrin? Gikk opp 10 kg ved bruk av zoloft, noe jeg helt ikke vill skal skje igjen da jeg har høyt blodtrykk og går på medisin for det. Leste også at det ble brukt mot depresjon. Jeg har _veldig_ mye angst og "tanke-surr" tror du medisinen vill hjelpe for dette også? Virkningstid? eller vil du heller anbefale meg å prøve Aurorix? Er dette et medikament man går opp i vekt av? Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tusen takk for rask tilbakemelding! Søkte litt på nettet angående legemiddelet, og ser at det er et veldig nytt medikament. Vet du noe om vektøkning ved bruk av Wellbutrin? Gikk opp 10 kg ved bruk av zoloft, noe jeg helt ikke vill skal skje igjen da jeg har høyt blodtrykk og går på medisin for det. Leste også at det ble brukt mot depresjon. Jeg har _veldig_ mye angst og "tanke-surr" tror du medisinen vill hjelpe for dette også? Virkningstid? eller vil du heller anbefale meg å prøve Aurorix? Er dette et medikament man går opp i vekt av? Takk for all hjelp.

Du går ikke opp i vekt verken av Wellbutrin eller Aurorix.

Mer spesifikke anbefalinger tørr jeg ikke gi, da jeg ikke kjenner deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...