Gå til innhold

Kan antidepressiva "kurere" kjærlighetssorg?/ NHD

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Dette høres kanskje dumt ut, men jeg vurderer å be psykologen min om å få antidepressiva for å komme meg over min tapte kjærlighet.. Ikke fordi det er første gang jeg opplever denne smerten, for det er det ikke, men rett og slett fordi jeg har det så vondt innvendig at jeg ikke fungerer som jeg skal i dagliglivet.

Jeg har to små barn, og min nåværende eks flyttet fra oss for en måned siden. Han har bestemt seg, og vil ikke tilbake til oss, på tross av at vi hadde noe virkelig spesielt sammen, i tillegg til at vi jo var en familie... Han er trøtt av hele meg, og vil være ung og fri..

Uansett... jeg elsker ham av hele mitt hjerte, og tapet av ham er så utrolig smertefullt at jeg hele tiden bare ønsker å få fred i meg selv ved å begå selvmord eller lignende drastiske tiltak. Og dette er selvfølgelig ikke akseptabelt, med tanke på mine to barn, som sliter nok med å ha mistet pappa'n sin.

Jeg ønsker bare å fungere som en glad og god mamma igjen, slutte å gå rundt og tenke på ham, gråte, spy, tenke nedsettende om meg selv, drukne i min egen smerte... jeg vil bare komme over dette, både for mine barns og min egen skyld!

Kan antidepressiva "kurere" slike ting som kjærlighetssorg? Eventuelt.. hva vil slike medikamenter gjøre med meg?

PS.. beklager om dette har blitt spurt om før..

Fortsetter under...

Hvis du allerede går til psykolog så er det rette personen å diskutere det med.

SSRI hjelper ikke mot kjærlighetssorg, kun dersom denne sorgen går over i en depresjon.

Hvis din man forlot deg og barna for å være fri og frank fortjener han ikke din sorg. Likevel er det fryktelig å miste noen man er glad i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...