Gå til innhold

hvordan lager jeg..


Gjest rævablus

Anbefalte innlegg

Gjest rævablus

syltetøy?

har plukket masse stikkelsbær og spiste masse stikkelsbærsyltetøy da jeg var liten. digg som f...

er det den samme oppskriften på all syltetøy (feks.jordbær osv..)?

trenger bare en pekepinn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta du kan bruke jordbærsyltetøyoppskriften. Men vær oppmerksom på at det kan hende du må bruke andre mengder sukker og eventuelt vann. Smak deg til med sukker, og start uten ekstra vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff.

Hell det i kartonger og frys det.

Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det.

Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff.

Hell det i kartonger og frys det.

Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det.

Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-)

Hvorfor anbefales det ikke å koke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff.

Hell det i kartonger og frys det.

Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det.

Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-)

Hvorfor (og hvem) anbefales det ikke å koke? De oppskriftene du finner på nettet inneholder i alle fall koking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor anbefales det ikke å koke det?

Det er bare jeg,det,som ikke anbefaler koking. Jeg synes det smaker mye friskere og bedre bærsmak av å bare røre bærene.Jeg har aldri kokt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare jeg,det,som ikke anbefaler koking. Jeg synes det smaker mye friskere og bedre bærsmak av å bare røre bærene.Jeg har aldri kokt.

Sikkert greit nok hvis man har mer enn nok av plass i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hvorfor (og hvem) anbefales det ikke å koke? De oppskriftene du finner på nettet inneholder i alle fall koking...

Jeg koker heller aldri syltetøy lenger, synes det rørte er MYE friskere og bedre. Men det er jo såklart en smakssak, og kommer også an på plass i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...