Gjest rævablus 0 0 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 syltetøy? har plukket masse stikkelsbær og spiste masse stikkelsbærsyltetøy da jeg var liten. digg som f... er det den samme oppskriften på all syltetøy (feks.jordbær osv..)? trenger bare en pekepinn.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline 17 944 0 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg vil anta du kan bruke jordbærsyltetøyoppskriften. Men vær oppmerksom på at det kan hende du må bruke andre mengder sukker og eventuelt vann. Smak deg til med sukker, og start uten ekstra vann. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf 223 0 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff. Hell det i kartonger og frys det. Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det. Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline 17 944 0 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff. Hell det i kartonger og frys det. Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det. Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-) Hvorfor anbefales det ikke å koke det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 291 5 161 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Google er et fint dyr: http://www.kokk.no/default.asp?uid=3895&CID=1059&page= eller http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift9408.asp eller http://www.varden.no/matogdrikke/recipe.asp?recipe=1944 eller eller eller... Massevis av treff om du søker på stikkelsbærsyltetøy... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus 80 291 5 161 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Du kan koke det (anbefales ikke), eller "røre" det. Knus bærene i en kjøkkenmaskin og tilsett sukker og Jam (konservering for å hindre mugg og for å få det tykt og passelig). Jam er veldig bra å bruke.Istedefor sukker kan du jo bruke kunstig søtstoff. Hell det i kartonger og frys det. Blir ganske mye E-stoffer fra både Jam og kunstig søtningsstoff, hvis dere tåler det. Jeg har "rørt" syltetøy mange ganger på den måten, og det ble veldig deilig :-) Hvorfor (og hvem) anbefales det ikke å koke? De oppskriftene du finner på nettet inneholder i alle fall koking... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbf 223 0 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvorfor anbefales det ikke å koke det? Det er bare jeg,det,som ikke anbefaler koking. Jeg synes det smaker mye friskere og bedre bærsmak av å bare røre bærene.Jeg har aldri kokt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline 17 944 0 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Det er bare jeg,det,som ikke anbefaler koking. Jeg synes det smaker mye friskere og bedre bærsmak av å bare røre bærene.Jeg har aldri kokt. Sikkert greit nok hvis man har mer enn nok av plass i fryseren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda 0 0 Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvorfor (og hvem) anbefales det ikke å koke? De oppskriftene du finner på nettet inneholder i alle fall koking... Jeg koker heller aldri syltetøy lenger, synes det rørte er MYE friskere og bedre. Men det er jo såklart en smakssak, og kommer også an på plass i fryseren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.