Gå til innhold

hvitløken


pekkaline

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre at dersom man blander hvitløk i hunde og kattemat, så vil ikke flotten bite.

Er det noen andre som har tips om hva hvitløken kan gjøre? Min tante plantet hvitløk rundt rosebusken fordi den da slapp å få lus! Skal lure meg på om det kunne hjelpe mot mygg også??? Sette ned hvitløk rundt sittegruppa ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser det for meg at det i en pen ring rundt sittegruppen stikker hvitløksfedd opp av jorda i passelig avstand til hverandre. :-)

Jeg kommer ikke på noe hvitløken kan gjøre i farta, men når du er ferdig med hvitløkseksprimentene dine kan du vaske hendene med vann og rustfritt stål (en skje eller noe). Det fjerner lukta fra hendene, også vanlig løklukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det for meg at det i en pen ring rundt sittegruppen stikker hvitløksfedd opp av jorda i passelig avstand til hverandre. :-)

Jeg kommer ikke på noe hvitløken kan gjøre i farta, men når du er ferdig med hvitløkseksprimentene dine kan du vaske hendene med vann og rustfritt stål (en skje eller noe). Det fjerner lukta fra hendene, også vanlig løklukt.

Jøss! Det var jo et bra tips! Supert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier det hjelper mot lus og mot mygg, du får spise hvitløk hver dag :o)

Hehe, det vil jeg helst slippe å spise daglig :) Jeg skal gjøre noen forsøk med hvitløk jeg. Spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener å huske jeg så det på Homsepatruljen. *flau*

jaja, de har vel gode tips de som andre :) Er din kjære fysioterapaut? Vet ikke hvorfor jeg spør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det vil jeg helst slippe å spise daglig :) Jeg skal gjøre noen forsøk med hvitløk jeg. Spennende ;)

Jeg bruker hvitløk i maten nesten hver dag. Det er jo godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hvitløk i maten nesten hver dag. Det er jo godt.

Og da får du vel aldri myggstikk? :) Eller flottbitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da får du vel aldri myggstikk? :) Eller flottbitt?

Jeg får ikke myggstikk i hvert fall. Ellers har jeg aldri sett en flått eller et flåttbitt i hele mitt liv. Finnes ikke flott i Oslo tror jeg og ikke kan de vel hoppe heller :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke myggstikk i hvert fall. Ellers har jeg aldri sett en flått eller et flåttbitt i hele mitt liv. Finnes ikke flott i Oslo tror jeg og ikke kan de vel hoppe heller :o)

Så heldig! Her er det sånn at vi plukker flott av katten nesten daglig. Opptil 17stk har han hatt stakkars, på èn gang! Lurer veldig på hvordan han vil ta imot hvitløk i maten....Får prøve med ørlite av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, de har vel gode tips de som andre :) Er din kjære fysioterapaut? Vet ikke hvorfor jeg spør....

Fysioterapeut? Nei, hvorfor trodde du det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeut? Nei, hvorfor trodde du det? :-)

Aner ikke, eller jo, en bekjent snakker stadig om fysioterapauten sin, og at han har dama i danmark :) Verre var det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, eller jo, en bekjent snakker stadig om fysioterapauten sin, og at han har dama i danmark :) Verre var det ikke.

Den dama er ikke meg. :-) Samboeren er til sjøs han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig! Her er det sånn at vi plukker flott av katten nesten daglig. Opptil 17stk har han hatt stakkars, på èn gang! Lurer veldig på hvordan han vil ta imot hvitløk i maten....Får prøve med ørlite av gangen.

Jeg er så redd for flått at jeg hadde ikke turt å reise noen steder det var flått. Kanskje jeg passer best i Oslos gater ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest geografisk

Jeg får ikke myggstikk i hvert fall. Ellers har jeg aldri sett en flått eller et flåttbitt i hele mitt liv. Finnes ikke flott i Oslo tror jeg og ikke kan de vel hoppe heller :o)

Er du sikker på at det ikke finns flått i Oslo? Jeg som har gått og vært så redd for at jeg eller barnet har fått flåttbitt i helgen, vi gikk en tur på Kolsåstoppen (Bærum) og har fått masse stikk i hodebunnen men vanskelig å se hva det er for noe.

Men altså, jeg trodde det fantes på Østlandet i skogsområder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke finns flått i Oslo? Jeg som har gått og vært så redd for at jeg eller barnet har fått flåttbitt i helgen, vi gikk en tur på Kolsåstoppen (Bærum) og har fått masse stikk i hodebunnen men vanskelig å se hva det er for noe.

Men altså, jeg trodde det fantes på Østlandet i skogsområder?

Hun mener sikkert i asfalterte Oslo sentrum. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at det finnes flått i skogsområdene i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke finns flått i Oslo? Jeg som har gått og vært så redd for at jeg eller barnet har fått flåttbitt i helgen, vi gikk en tur på Kolsåstoppen (Bærum) og har fått masse stikk i hodebunnen men vanskelig å se hva det er for noe.

Men altså, jeg trodde det fantes på Østlandet i skogsområder?

Jo, det gjør det antagelig. Men jeg tviler på at det finnes nedi sentrum hvor jeg ferdes ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...