Gå til innhold

Det gode, gamle spørsmålet: GUTT ELLER JENTE???


Widder

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har en liten gutt i magen:) Så det første gang på ordinær ul i uke 19, og fikk det bekreftet på ny ul for en liten stund siden. (Er nå i uke 38)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten gutt i magen:) Så det første gang på ordinær ul i uke 19, og fikk det bekreftet på ny ul for en liten stund siden. (Er nå i uke 38)

Så herlig!! Husker du hvordan dine første svangerskapsuker var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ostepop1365380989

Jeg har på følelsen at det er ei lita jente, men vet ikke sikkert!

Skal på UL i morgen så hvis de kan se det allerede får jeg det avkreftet eller bekreftet i morgen. Blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig!! Husker du hvordan dine første svangerskapsuker var?

Jeg husker at jeg hadde en helt enorm matlyst:P Det var helt drøyt, jeg tror jeg kunne spist døgnet rundt. Heldigvis gikk det over etter hvert. Jeg var ikke så altfor mye kvalm, bare når jeg ikke hadde spist på en stund, og ehm, jeg spiste jo ganske ofte;)

I grunn har jeg stort sett kost meg gjennom hele svangerskapet, jeg syns det er kjempekoselig å være gravid, men nå begynner det å røyne littegrann på med tålmodigheten;)

Hvordan er det med deg, da? Alt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei jente i magen. Fikk det antydet på ordinær ultralyd men han var langt fra sikker. På vektestimering i uke 32 så vi det veldig tydelig selv og legen sa det overhodet ikke var tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker at jeg hadde en helt enorm matlyst:P Det var helt drøyt, jeg tror jeg kunne spist døgnet rundt. Heldigvis gikk det over etter hvert. Jeg var ikke så altfor mye kvalm, bare når jeg ikke hadde spist på en stund, og ehm, jeg spiste jo ganske ofte;)

I grunn har jeg stort sett kost meg gjennom hele svangerskapet, jeg syns det er kjempekoselig å være gravid, men nå begynner det å røyne littegrann på med tålmodigheten;)

Hvordan er det med deg, da? Alt vel?

Hei!! Ja, foreløpig er alt vel. Er i 5. uke bare, så en vet jo ikke hvor det bærer i vei...! Ikke blitt kvalm ennå, er bare fryktelig trøtt. Ikke matlyst, men åh så sugen på søtt og lakris!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

I mitt første svangerskap følte jeg på meg at det var en gutt, fikk bekreftet dette ved ultralyd, og senere ved fødsel.

Andre gang følge jeg meg like sikker på at det var en jente, men tok feil. Tvilte nesten på legen da han ved ultralyd sa det nok var en gutt :-).

Var ikke kvalm i noen av mine svangerskap, gikk tidlig opp i vekt, men den stagnerte etterhvert. Var ganske smal, en kunne knapt se bakfra at jeg var gravid, selv like før fødsel. Typisk guttemage - stod rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med vår førstefødte var jeg overbevist om at det var en gutt, malte rommet t.o.m. blått :) .... det kom ei lita jente :)

Med nr. to så vi det på UL (32 uker), vi ville ha greie på det, så de så ekstra godt etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første svangerskap var jeg nesten sikker på at det var ei jente jeg hadde i magen. Alle andre trodde at det ble gutt, men jammen fikk jeg rett! Jeg baserte det mest på statestikk. Av tremenningene hennes er det 7 gutter og 2 jenter, så en gang måtte jenta komme. Vet det er tidlig enda, men nå tror jeg det er en gutt jeg har i magen. Men det kan forandre seg, tross alt bare 11 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sterk magefølelse for gutt og det stemte. Ikke spør meg om hvorfor for de fleste kjerringråd og det kinesiske fødekartet tilsa at det skulle bli jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har en jente i magen, og jeg føler også på meg hva hun heter - og det er noe helt annet enn alle de kule navnene jeg likte før graviditeten.. Blir utrolig kult om jeg har rett ;)

Er vel rundt 4-5 uker til ultralyden nå, og gleder meg veldig til å få vite det. Da blir det liksom en mer konkret person å forholde seg til.

Hva har du da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jeg har en jente i magen, og jeg føler også på meg hva hun heter - og det er noe helt annet enn alle de kule navnene jeg likte før graviditeten.. Blir utrolig kult om jeg har rett ;)

Er vel rundt 4-5 uker til ultralyden nå, og gleder meg veldig til å få vite det. Da blir det liksom en mer konkret person å forholde seg til.

Hva har du da tror du?

Jeg er ganske overbevist om at en gutt er i ferd med å utvikle seg der inne! Men det er jo altfor tidlig å si noe som helst, baserer det mest på den uteblivende kvalmen.. (men er bare 5 uker på vei, da. Og skal jeg tro andre her inne er det først ved ca. 6 uke at den begynner å gjøre seg gjeldende...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske overbevist om at en gutt er i ferd med å utvikle seg der inne! Men det er jo altfor tidlig å si noe som helst, baserer det mest på den uteblivende kvalmen.. (men er bare 5 uker på vei, da. Og skal jeg tro andre her inne er det først ved ca. 6 uke at den begynner å gjøre seg gjeldende...)

Ja, slik var det i allefall med meg. Men man skal ikke kimse av morsinstinktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...