Gå til innhold

Hva tjener en lærer?


Gjest leahleah

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest liten løve

Hei :) Grunnlønna er på 303 000 for nyutdannede, og så får en visst tillegg for tilleggsfunksjoner som kontaktlærer..

Tror de stiger en del ganske fort. Moren min har jobbet i 10 år. Hun er øvingslærer i tillegg. Delt øvingslærerstilling med en annen. Tror hun får 10000 ekstra i året pga det. Og så er hun kontaktlærer. Vet ikke hva hun får for det, men mener det er 6000.

Hun tjener nå 380 000 i året.

Grei lønn med tanke på at det er et veldig familievennlig yrke. Åtte uker sommerferie, høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Lærerene jobber i kommunen. Har du ekstra overskudd til å jobbe mer kan du gjøre det privat eller statlig.

Tror det kan være slitsomt å være lærer, men lønnsmessig tror jeg ikke det er det dummeste man kan bli hvis man vil jobbe offentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Grunnlønna er på 303 000 for nyutdannede, og så får en visst tillegg for tilleggsfunksjoner som kontaktlærer..

Tror de stiger en del ganske fort. Moren min har jobbet i 10 år. Hun er øvingslærer i tillegg. Delt øvingslærerstilling med en annen. Tror hun får 10000 ekstra i året pga det. Og så er hun kontaktlærer. Vet ikke hva hun får for det, men mener det er 6000.

Hun tjener nå 380 000 i året.

Grei lønn med tanke på at det er et veldig familievennlig yrke. Åtte uker sommerferie, høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Lærerene jobber i kommunen. Har du ekstra overskudd til å jobbe mer kan du gjøre det privat eller statlig.

Tror det kan være slitsomt å være lærer, men lønnsmessig tror jeg ikke det er det dummeste man kan bli hvis man vil jobbe offentlig :)

Får man bare 6000 kr ekstra for å måtte la foreldre ringe deg kveld etter kveld? Jeg må si jeg synes lærerne fortjener de ekstra ferieukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Grunnlønna er på 303 000 for nyutdannede, og så får en visst tillegg for tilleggsfunksjoner som kontaktlærer..

Tror de stiger en del ganske fort. Moren min har jobbet i 10 år. Hun er øvingslærer i tillegg. Delt øvingslærerstilling med en annen. Tror hun får 10000 ekstra i året pga det. Og så er hun kontaktlærer. Vet ikke hva hun får for det, men mener det er 6000.

Hun tjener nå 380 000 i året.

Grei lønn med tanke på at det er et veldig familievennlig yrke. Åtte uker sommerferie, høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Lærerene jobber i kommunen. Har du ekstra overskudd til å jobbe mer kan du gjøre det privat eller statlig.

Tror det kan være slitsomt å være lærer, men lønnsmessig tror jeg ikke det er det dummeste man kan bli hvis man vil jobbe offentlig :)

Forresten: Åtte ukers sommerferie er det de færreste som har, ikke engang elevene har det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Får man bare 6000 kr ekstra for å måtte la foreldre ringe deg kveld etter kveld? Jeg må si jeg synes lærerne fortjener de ekstra ferieukene...

Tror ikke det er så vanlig at foreldre ringer lærerne på kveld.

Folk flest respekterer vel lærerenes arbeidstid? eller?

Synes forøvrig at lærere tjener godt og har lite å klage over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Tror ikke det er så vanlig at foreldre ringer lærerne på kveld.

Folk flest respekterer vel lærerenes arbeidstid? eller?

Synes forøvrig at lærere tjener godt og har lite å klage over.

Tjener godt? Med såpass lang utdannelse vil jeg ikke si at de tjener godt. 10 års erfaring og 380 000 i årslønn? I min bransje ligger startlønnen på det nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjener godt? Med såpass lang utdannelse vil jeg ikke si at de tjener godt. 10 års erfaring og 380 000 i årslønn? I min bransje ligger startlønnen på det nivået.

Men alt er relativt, og din bransje befinner seg antakelig ikke i offentlig sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Tjener godt? Med såpass lang utdannelse vil jeg ikke si at de tjener godt. 10 års erfaring og 380 000 i årslønn? I min bransje ligger startlønnen på det nivået.

Har lengre utdannelse og i min bransje er startlønnen lavere...

Men som babette er inne på.... det kan være forskjell på offentlig og privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Men alt er relativt, og din bransje befinner seg antakelig ikke i offentlig sektor.

Jeg jobber i det private ja, men lønn er lønn. Det er ikke god lønn, selv om det kanskje er blant de høyere i offentlig sektor.

Sjekket litt på lønnsstiger i det offentlige, og fant ingen som gikk så langt opp som det jeg tjener. Det er litt rart å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i det private ja, men lønn er lønn. Det er ikke god lønn, selv om det kanskje er blant de høyere i offentlig sektor.

Sjekket litt på lønnsstiger i det offentlige, og fant ingen som gikk så langt opp som det jeg tjener. Det er litt rart å tenke på.

Rart og rart. Vi som jobber i det offentlige sitter jo på mange måter i glasshus. Det er ikke måte på hvor sterke meninger folk flest har om hva "mine skattepenger" eller i verste fall "mine penger" skal brukes til. Lønn står langt nede på lista. Kan til nød gå an hvis man steller gamle og syke, man lønn til byråkrater og "papirflyttere"? Nei, fysjameg.

Og de som verdsetter lønn mere enn noe annet forsvinner ofte til privat sektor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leahleah

Har lengre utdannelse og i min bransje er startlønnen lavere...

Men som babette er inne på.... det kan være forskjell på offentlig og privat sektor.

Mer enn fire års utdannelse, og lavere startlønn enn lærere? Da lurer jeg på om du etter fem år, eller ti år, tjener en god del mer enn lærere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leahleah

Hei :) Grunnlønna er på 303 000 for nyutdannede, og så får en visst tillegg for tilleggsfunksjoner som kontaktlærer..

Tror de stiger en del ganske fort. Moren min har jobbet i 10 år. Hun er øvingslærer i tillegg. Delt øvingslærerstilling med en annen. Tror hun får 10000 ekstra i året pga det. Og så er hun kontaktlærer. Vet ikke hva hun får for det, men mener det er 6000.

Hun tjener nå 380 000 i året.

Grei lønn med tanke på at det er et veldig familievennlig yrke. Åtte uker sommerferie, høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Lærerene jobber i kommunen. Har du ekstra overskudd til å jobbe mer kan du gjøre det privat eller statlig.

Tror det kan være slitsomt å være lærer, men lønnsmessig tror jeg ikke det er det dummeste man kan bli hvis man vil jobbe offentlig :)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig at foreldre ringer lærerne på kveld.

Folk flest respekterer vel lærerenes arbeidstid? eller?

Synes forøvrig at lærere tjener godt og har lite å klage over.

Ifølge de lærerne jeg kjenner er det ikke unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Forresten: Åtte ukers sommerferie er det de færreste som har, ikke engang elevene har det. :-)

For ordens skyld: Vi har syv ukers sommerferie inkludert avspasering vi er pålagt å ta i forbindelse med ferien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hei :) Grunnlønna er på 303 000 for nyutdannede, og så får en visst tillegg for tilleggsfunksjoner som kontaktlærer..

Tror de stiger en del ganske fort. Moren min har jobbet i 10 år. Hun er øvingslærer i tillegg. Delt øvingslærerstilling med en annen. Tror hun får 10000 ekstra i året pga det. Og så er hun kontaktlærer. Vet ikke hva hun får for det, men mener det er 6000.

Hun tjener nå 380 000 i året.

Grei lønn med tanke på at det er et veldig familievennlig yrke. Åtte uker sommerferie, høstferie, vinterferie, påskeferie osv.

Lærerene jobber i kommunen. Har du ekstra overskudd til å jobbe mer kan du gjøre det privat eller statlig.

Tror det kan være slitsomt å være lærer, men lønnsmessig tror jeg ikke det er det dummeste man kan bli hvis man vil jobbe offentlig :)

Jeg er enig i at kan være et familievennlig yrke, men lønna er absolutt ikke noe å skryte av. Begynnerlønna er kanskje ikke så aller verst, men topplønna er kjempedårlig!

De aller fleste lærere har mange års høyskole- og universitetsutdanning, så lønna står absolutt ikke til dette :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men alt er relativt, og din bransje befinner seg antakelig ikke i offentlig sektor.

Lærere på privatskoler tjener heller ikke himmelhøyt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere på privatskoler tjener heller ikke himmelhøyt. :-)

Det er jo i så fall ikke så merkelig, for privatskoler kan jo ikke sidestilles med priavt næringsliv som produserer en vare som selges på markedet og tjener penger på dette.

Privatskoler finansiereres vel gjennom foreldrebetaling og statsstøtte, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i så fall ikke så merkelig, for privatskoler kan jo ikke sidestilles med priavt næringsliv som produserer en vare som selges på markedet og tjener penger på dette.

Privatskoler finansiereres vel gjennom foreldrebetaling og statsstøtte, vil jeg tro?

Jeg mente ikke at det var rart. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...