Gå til innhold

Oppgi sykepleieryrket?


Gjest mistrives

Anbefalte innlegg

Gjest mistrives

Jeg er utdannet som sykepleier, men har funnet ut at jeg kanskje ikkje passer inn i yrket. Har de senere årene merket at jeg har blitt mer og mer lukket i forhold til fremmede. Har alltid vært pliktoppfyllende og ærlig, men på jobben så merker jeg at jeg trekker meg unna truende situasjoner (jobber i psykiatrien) og lar andre ta "støyten". Og dette plager meg veldig. Jeg ønsker jo å utføre en god jobb. Men merker at noe inne i meg bremser i møte med nye og krevende situasjoner. Dette er noe som har ført til at jeg ikke trives i jobben min. Og jeg tviler på at jeg har lyst å fortsette å jobbe som sykepleier. Synes ikke at jeg passer inn i miljøet. Er nok altfor usikker på meg selv til det... Føler også at jeg er såpass usikker på somatikken at jeg ikke vet om jeg tørr å søke meg over dit...

Skulle ønske at jeg hadde en jobb jeg trivdes i, der jeg kunne bli meg selv igjen, sånn jeg egentlig er. Tror rett og slett at sykepleieryrket er litt for mye ansvar for lille meg.

Kunne tenke meg å ta litt pause fra jobben som sykepleier, men vet ikke hva jeg da skal finne på å jobbe som. Jeg vet at det ikke går ann for dere som leser dette å komme med noe fasitsvar... Men er det noen som har en jobb som de trives godt i, er jeg åpen for forslag:) Er bare så lei av å føle meg "fanget" i yrket mitt... Men har ikke hatt mot til å gjøre noe med det så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ollans

Hvor lenge har du jobbet i psykiatrien og hvilken avdeling? har jobbet vært veldig krevende eller? Er du utbrent kanskje? Alt nytt kan virke skremmende, men som oftest går det seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider