Gå til innhold

Oppgi sykepleieryrket?


Gjest mistrives

Anbefalte innlegg

Gjest mistrives

Jeg er utdannet som sykepleier, men har funnet ut at jeg kanskje ikkje passer inn i yrket. Har de senere årene merket at jeg har blitt mer og mer lukket i forhold til fremmede. Har alltid vært pliktoppfyllende og ærlig, men på jobben så merker jeg at jeg trekker meg unna truende situasjoner (jobber i psykiatrien) og lar andre ta "støyten". Og dette plager meg veldig. Jeg ønsker jo å utføre en god jobb. Men merker at noe inne i meg bremser i møte med nye og krevende situasjoner. Dette er noe som har ført til at jeg ikke trives i jobben min. Og jeg tviler på at jeg har lyst å fortsette å jobbe som sykepleier. Synes ikke at jeg passer inn i miljøet. Er nok altfor usikker på meg selv til det... Føler også at jeg er såpass usikker på somatikken at jeg ikke vet om jeg tørr å søke meg over dit...

Skulle ønske at jeg hadde en jobb jeg trivdes i, der jeg kunne bli meg selv igjen, sånn jeg egentlig er. Tror rett og slett at sykepleieryrket er litt for mye ansvar for lille meg.

Kunne tenke meg å ta litt pause fra jobben som sykepleier, men vet ikke hva jeg da skal finne på å jobbe som. Jeg vet at det ikke går ann for dere som leser dette å komme med noe fasitsvar... Men er det noen som har en jobb som de trives godt i, er jeg åpen for forslag:) Er bare så lei av å føle meg "fanget" i yrket mitt... Men har ikke hatt mot til å gjøre noe med det så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ollans

Hvor lenge har du jobbet i psykiatrien og hvilken avdeling? har jobbet vært veldig krevende eller? Er du utbrent kanskje? Alt nytt kan virke skremmende, men som oftest går det seg til etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å utdanne deg videre? I så fall har du jo mange muligheter. Hvis ikke, hva med et legekontor? F.eks på et privat legesenter.. Du kan jo også jobbe innenfor PU som miljøarbeider med medisinansvar, Hvis du vil helt vekk fra yrket er det jo flust med butikkjobber nå. Eller kanskje du kan jobbe i en interesseorganisasjon? Eller på et bestillerkontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mistrives

Hvor lenge har du jobbet i psykiatrien og hvilken avdeling? har jobbet vært veldig krevende eller? Er du utbrent kanskje? Alt nytt kan virke skremmende, men som oftest går det seg til etterhvert.

Jeg har jobbet i psykiatrien i ca 6 år. Jobber nå på lukket avdeling. Er der mot min vilje. Ble overflyttet dit fra åpen avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mistrives

Har du mulighet til å utdanne deg videre? I så fall har du jo mange muligheter. Hvis ikke, hva med et legekontor? F.eks på et privat legesenter.. Du kan jo også jobbe innenfor PU som miljøarbeider med medisinansvar, Hvis du vil helt vekk fra yrket er det jo flust med butikkjobber nå. Eller kanskje du kan jobbe i en interesseorganisasjon? Eller på et bestillerkontor?

Tusen takk for raskt svar! Jeg følger med på ledige stillinger i området. Håper det dukker opp noen spennende jobber snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta pedagogikk, så kan du kanskje undervise på Helse Sosialfag på videregående skole?

Sykepleiere offshore har det bra, kan eg tro. Plaster, Ibux og litt omsorg for oljearbeiderne.. :o)

Eller finne på noe helt, helt annet. Hva med en servicejobb for en periode, og tenke litt hva du vil? (Eg vet om de som koser seg meg å jobbe på Rema, eg. )

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ollans

Jeg har jobbet i psykiatrien i ca 6 år. Jobber nå på lukket avdeling. Er der mot min vilje. Ble overflyttet dit fra åpen avdeling.

Lukket avdeling er vel også mer krevende ennn en åpen avdeling eller? Som sykepleier har du flere muligheter. Hva med videreutdanning? få nye impulser. Du sier du er usikker på somatikk, hva med å ta frem noen fagbøker og oppdatere deg? kommer fort tilbake vet du. Kanskje finne en avdeling som er lettere å håndtere. Du må selvfølgelig ikke fortsette i en jobb du er mot din vilje. Når en ikke trives med sitt arbeid blir det slik du beskriver, at du unngår ting du ikke ønsker og slik må det ikke være. Jeg synes du er reflektert siden du selv ser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sykepleier kan du jo gjøre utrolig mye og det er mange videreutdanninger å velge mellom. Du behøver jo ikke å være i en jobb du ikke trives i... Søk på andre jobber, det kan være mye annet som du ville like å gjøre :-) Jeg ville ikke gitt opp å være sykepleier fordi denne ene jobben/avdelingen ikke passer deg. Mange har det på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mistrives

Hva med å ta pedagogikk, så kan du kanskje undervise på Helse Sosialfag på videregående skole?

Sykepleiere offshore har det bra, kan eg tro. Plaster, Ibux og litt omsorg for oljearbeiderne.. :o)

Eller finne på noe helt, helt annet. Hva med en servicejobb for en periode, og tenke litt hva du vil? (Eg vet om de som koser seg meg å jobbe på Rema, eg. )

Lykke til !

Ja, jeg har jobbet i butikk tidligere, og har mang en gang lurt å hvorfor jeg sluttet med det. Stortrivdes! Men jeg går nok ikke tilbake til dagligvarebutikkjobb...føler det blir litt for stort steg i feil retning (med tanke på studielån og faglig utvikling osv...)... Men for en periode så er det naturligvis en utvei... Hadde jeg bare visst hva jeg ville!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mistrives

Er det ikke mulig å jobbe i en administrativ stilling med sykepleierutdannelse (+ litt til)?

Jo, jeg har vært inne på tanken. Har sett litt på nettet.. Men det ser ut som jeg må flytte for å ta videreutdanning...og det blir litt vanskelig i forhold til resten av familien... Også vet jeg ikke om jeg er motivert nok til enda mere skole... Men tusen takk for svar likevel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har jobbet i butikk tidligere, og har mang en gang lurt å hvorfor jeg sluttet med det. Stortrivdes! Men jeg går nok ikke tilbake til dagligvarebutikkjobb...føler det blir litt for stort steg i feil retning (med tanke på studielån og faglig utvikling osv...)... Men for en periode så er det naturligvis en utvei... Hadde jeg bare visst hva jeg ville!!!!

Det kan tenkes du trenger en ordentlig avveksling. Tror man kan tjene godt i butikk nå, Det er mangel på arbeidskraft, og sikkert villig til å "pushe" lønna litt opp.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i psykiatrien i ca 6 år. Jobber nå på lukket avdeling. Er der mot min vilje. Ble overflyttet dit fra åpen avdeling.

"Jobber på lukket avdeling. Er der mot min vilje".

Er det bare jeg som synes denne var ustyrtelig artig? Hehehe.

Ellers er jeg sykepleier jeg også. Har fått jobb på et sykehjem. Absolutt ingen drømmejobb, men jeg skal nok klare å holde ut der en stund til jeg finner noe annet. Psykiatri kunne jeg ikke jobbet med. Har ikke tålmodighet til det. Hvis du bekymrer deg for div prosedyrer som du ikke har fått gjort, så er det ingenting å grue seg for. Øvelse gjør mester. Du kan jo se om du får jobb på sykehus. Opplæring vil du få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mistrives

"Jobber på lukket avdeling. Er der mot min vilje".

Er det bare jeg som synes denne var ustyrtelig artig? Hehehe.

Ellers er jeg sykepleier jeg også. Har fått jobb på et sykehjem. Absolutt ingen drømmejobb, men jeg skal nok klare å holde ut der en stund til jeg finner noe annet. Psykiatri kunne jeg ikke jobbet med. Har ikke tålmodighet til det. Hvis du bekymrer deg for div prosedyrer som du ikke har fått gjort, så er det ingenting å grue seg for. Øvelse gjør mester. Du kan jo se om du får jobb på sykehus. Opplæring vil du få.

Hehe...Ja, jeg så at den kommentaren om at jeg jobber/er på lukka ble litt feil... ;-D

Ja, jeg burde vel prøve å søke meg over til en annen avdeling på sykehuset... Det er bare det at jeg er så redd for å føle meg kunnskapsløs og dum i en ny jobb på en annen avdeling. Husker tilbake til den tiden jeg var student... følte meg av og til helt lost. Men jeg vet jeg burde gi meg selv en sjanse til, før jeg takker farvel til sykepleieryrket.

Takk for svar! Trenger noen spark i baken for å komme meg videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...