Gå til innhold

Klarer jeg denne videreutdanningen?er gravid og.


Gjest haifa

Anbefalte innlegg

Gjest haifa

hei dere! Jeg er nettopp kommet inn på mitt drømme-studie - som jeg har ventet på å komme inn på i flere år. Det er en spesialiserings-videreutdanning, da - og jeg skal ta den deltid over to år, og jobbe 100 ved siden av. Det er lagt opp til det, og jeg får fri til å gå på skolen når det trengs.

MEN jeg fant ut i går at jeg er gravid!!! Vi er så lykkelige - MEN hva gjør jeg nå? Jeg kommer jo til å føde før eksamen - og hva skjer da? Og tenk om jeg blir sykemeldt eller får komplikasjoner uner svangerskapet? Da går studiet i dass, eller?

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Det ville jeg ha gjort

Jeg ville latt noen andre få sjansen. Noen som har større mulighet til å fullføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med de som sier permisjon. når du først har kommet inn (gratulerer!), bør du kunne bruke tiden best mulig frem til du føder. da jeg studerte hadde jeg ei venninne som hadde termin rundt eksamensdato. hun fikk utsatt eksamen noen uker. det gikk helt fint. hun valgte også å fortsette med studiene når høstsemesteret begynte igjen (hun fødte i juni). tror du skal klare det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haifa

Det går an å søke permisjon fra et studie man er kommet inn på.

Permisjon? Altså --mener du å be om å få beholde plassen til neste gang det starter opp? Eller ? Tror ikke jeg helt skjønte det det...for jeg kan jo ikke, når jeg er i 6-7 måned (hvis nødvendig) be om perm da -for så å ta det igjen siden? Hm...for da må jeg jo ta igjen noe fra 1 klasse to år etter liksom...skjønner? Tror du mente å be om å holde plassen til neste gang studiet starter opp...var det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest aviaana

Om du først kommer inn på studiet, så er det lettere å få individuelle tilpasninger. Jeg ville ha startet på studiet og søkt om permisjon når det nærmet seg termin. Det er ikke sikkert at din permisjon går på bekostning av en annen student, noen ganger så overbooker de også, nettopp pga folk blir syke og gravide etc.

Så jeg synes du skal starte og ikke la denne sjansen gå fra deg :)

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan søke om permisjon fra studiet til du skal ut i permisjon fra jobben. Det skal svært gode grunner til at du ikke vil få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon? Altså --mener du å be om å få beholde plassen til neste gang det starter opp? Eller ? Tror ikke jeg helt skjønte det det...for jeg kan jo ikke, når jeg er i 6-7 måned (hvis nødvendig) be om perm da -for så å ta det igjen siden? Hm...for da må jeg jo ta igjen noe fra 1 klasse to år etter liksom...skjønner? Tror du mente å be om å holde plassen til neste gang studiet starter opp...var det sånn?

Jeg mente vel at det går an å få beholde plassen til neste gang studiet starter opp, slik at du er sikret plass da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...