Gå til innhold

Når er det mest behagelig å gå gravid?


Gjest skorpiondetermeg

Anbefalte innlegg

Gjest skorpiondetermeg

Sikkert et dumt spm., jeg vet jo ikke engang og jeg kan bli...

Men når syns dere som har fått barn at det er mest behagelig å gå gravide. Er det spesielle mnd? Hvorfor i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke alltid man kan styre det der...

:) Sånn tenkte jeg også til å begynne med. Men det ga seg etter tre-fire års venting. Min tanke var i hvert fall at vårbarn var veldig kurant. Da slapp jeg å gå høygravid både på varmeste sommeren og på kaldeste vinteren. Og så ville barnet ha den fordelen at det ble blant de eldste på sitt kull.

...Det hører med til historia at barnet kom heeeelt i slutten av desember. Og da spilte det absolutt ingen rolle at jeg måtte kjøpe vinterklær i str "lite indianertelt", og at jeg omtrent måtte innta mannens vintersko. Litt dårlig gjort for småttingen at alle de andre i klassen er eldre, men barnet slipper å kjede seg et år ekstra i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått høygravid både sommer og midtvinters, og kan vel egentlig si at "alt har sin sjarm".. ;-) Både det å være elendig av kvalme i varme sommermnd, som det å være høygravid. Er man kvalm spiller det liten rolle om det er høst eller vår, man føler seg ille uansett.

Utfordringer med å være høygravid finner du også både sommer og vinter - ikke behagelig når det er 30 varmegrader, men heller ikke OK å ikke rekke ned og få knytt de digre vinterskoa, finne jakke som er stor nok over mage, redd for å skli på is med bekkenløsning, osv.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpiondetermeg

Jeg har gått høygravid både sommer og midtvinters, og kan vel egentlig si at "alt har sin sjarm".. ;-) Både det å være elendig av kvalme i varme sommermnd, som det å være høygravid. Er man kvalm spiller det liten rolle om det er høst eller vår, man føler seg ille uansett.

Utfordringer med å være høygravid finner du også både sommer og vinter - ikke behagelig når det er 30 varmegrader, men heller ikke OK å ikke rekke ned og få knytt de digre vinterskoa, finne jakke som er stor nok over mage, redd for å skli på is med bekkenløsning, osv.

:o)

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpiondetermeg

:) Sånn tenkte jeg også til å begynne med. Men det ga seg etter tre-fire års venting. Min tanke var i hvert fall at vårbarn var veldig kurant. Da slapp jeg å gå høygravid både på varmeste sommeren og på kaldeste vinteren. Og så ville barnet ha den fordelen at det ble blant de eldste på sitt kull.

...Det hører med til historia at barnet kom heeeelt i slutten av desember. Og da spilte det absolutt ingen rolle at jeg måtte kjøpe vinterklær i str "lite indianertelt", og at jeg omtrent måtte innta mannens vintersko. Litt dårlig gjort for småttingen at alle de andre i klassen er eldre, men barnet slipper å kjede seg et år ekstra i barnehagen.

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har født mine i desember, februar og oktober. Det er tungt å gå gravid i juli og august. Da er det gjerne veldig varmt, og jeg i alle fall blir ekstra sliten da.

For meg har det vært godt å være høygravid på vinteren. Da er det kjølig og godt for meg som går med varmeovner i magen :)

Ellers vil jeg tro at april/mai er flotte måneder å føde i. Da har man den siste tiden når det begynner å bli varmere uten at det er skikkelig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...