Gå til innhold

Burde vært hos lege


Gjest bekymret j

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret j

Jeg er en jente på 22 år. For ca 7 år siden ble jeg påtvunget sex og ble smittet med kjønnsvorter. Var da hos to kontroller hos en gynekolog. Hun sa jeg ikke trengte å komme igjen så lenge jeg ikke fikk tilbake noen utvekster. Jeg har ikke hatt sex siden og ikke vært på noe kontroll siden og jeg har tenkt på dette hver dag siden. Det begynner å bli en ganske stor belastning for jeg går rundt å innbiller meg at jeg har fått kreft. Har lest at kvinner med kjønnsvorte-viruset har større sjanse for dette. Jeg skulle gjerne vært hos en gynekolog men er så redd så redd. mitt spørsmål blir vel da egentlig om du kunne gi meg noen gode råd til hvordan jeg kunne psyket meg opp for å komme meg til lege?Og hvor vanlig er det å få kreft ved kjønnsvorter? Jeg husker også at hun gynekologen jeg var hos tittet i et mikroskop, har hun da utelukket de farlige typene vorter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.Nå forteller jeg bare det jeg vet om kjønnsvorter.Det er ikke en selvfølge at en som er smittet med kjønnsvorteviruset får kreft.Det er mange hundre undergrupper av kjønnsvorteviruset og det er bare et fåtall som kan, jeg understreker kan gi økt fare for livmorhalskreft.Får og få påvist hvilke type vortevirus man har må man ta en prøve.Det går ikke ann og se med mikroskop.Siden du engster deg så syns jeg du skal ta en telefon jeg til en gynekolog og legge frem dine bekymringer.Da kan dere prate sammen og du få svar på det du lurer på så slipper du og engste deg.Spør om alt du lurer på, ingen spørsmål er for dumme.Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...