Gå til innhold

Hvordan beregne verdien? (forsikring)


Gjest ny erfaring

Anbefalte innlegg

Gjest ny erfaring

Jeg ble frastjålet en klokke mens jeg var på ferie. Jeg kjøpte den for ca 2000 kroner for et par år siden. Jeg har lett etter kvitteringen, men den har jeg ikke lenger.

Jeg får igjen klokka på reiseforsikringen (minus egenandelen). Men hvordan i all verden skal jeg beregne verdien av klokka, og hvordan skal jeg bevise det når jeg ikke finner igjen kvitteringen? Kan jeg bare skrive omtrentlig verdi slik jeg husker den? Og skal det være verdi av ny klokke eller brukt klokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ny erfaring

Har du et godt bilde av klokka? Du kan jo prøve å ta det med til en urmaker for å forhøre deg.

Nei jeg har da aldri tatt noe bilde av klokka! Jeg får bare lete om jeg finner en tilsvarende da, med samme funksjoner, og så gå ut i fra den prisen (som det altså vil koste i dag å kjøpe en ny tilsvarende).

Bare lurte på om jeg måtte legge ved noe "bevis" for prisen, og da har jeg jo i tilfelle ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silver Fairy

Nei jeg har da aldri tatt noe bilde av klokka! Jeg får bare lete om jeg finner en tilsvarende da, med samme funksjoner, og så gå ut i fra den prisen (som det altså vil koste i dag å kjøpe en ny tilsvarende).

Bare lurte på om jeg måtte legge ved noe "bevis" for prisen, og da har jeg jo i tilfelle ikke det.

Jeg tenkte at du kanskje måtte ha -ett eller annet- bilde av deg med den klokka på deg, forhåpentligvis et der man kan se klokka litt tydelig. Da har du i alle fall bevis på at du har eid en slik klokke. Om du tar med bildet til en gullsmed, eller uansett finner klokka hos en forhandler så får du jo oppgitt pris der. Bevis på pris finner man alltids. Det er vel verre å bevise at du faktisk hadde den klokka om du ikke har garantibevis e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...