Gå til innhold

Jobber i dagligvare som "bare" kassadame


Gjest kari-Elise

Anbefalte innlegg

Gjest kari-Elise

Jeg jobber i dagligvaren, og jeg trives veldig godt med det, men føler at folk ser ned på at man "bare" jobber i en matbutikk. Så til tider føler jeg nesten at jeg må unnskylde at jeg jobber slik. Vet at man skal bare blåse i hva andre mener så lenge man har det greit selv, og det gjør jeg til en viss grad, men av og til kommer tankene. Hvilken formening har dere om de som arbeider i butikk? Det hadde vært artig å høre andres oppfatning;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jobbet i butikk selv og sittet i kassa. Jeg syntes ikke jobben var det mest spennende akkurat. Det skal jeg godt innrømme. Men andre ting var vel så viktig. Som feks et kjempegodt arbeidsmiljø . Tenker ikke noe spessielt egentlig. Er der for å handle og blir fornøyd så lenge "kassadamen" er hyggelig og grei og gjør jobben sin. Synes en bør være stolt av å gjør et ærlig arbeid. Et av dilemaene nå er jo at enkelte såkalte lavtlønnsjobber som kanskje det å jobbe i dagligvare er? eller andre yrker som ikke har status. Endel vil heller være på ulike offentlige stønader fremfor å ta en lavstatus jobb. Og det er utrolig dumt . Synes du bør gå med hevet hodet. Og trives du i jobben er jo det kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du trives i jobben vil jeg ikke "se ned" på deg, for så regner jeg med du virker sånn ovenfor kundene også. En del kassadamer derimot synes jeg alltid virker sure og gretne, og jeg kan ikke unngå å tenke det er fordi de ønsker seg en annen jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som kassadame da ungene var små. For å være ærlig, det er den triveligste jobben jeg har hatt. Men den var ved siden av der jeg bodde, jeg kjente kundene og det var nesten alltid tid til å slå av en prat. Så jeg virkelig koste meg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChiengMai

Så lenge du trives med jobben du gjør, er vel det viktigst? Syns i grunnen alle jobber er like viktige, selv de mange tusen yrkene jeg _aldri_ kunne tenkt meg å jobbe innenfor. ;-)

At noen er fornøyd med å være "bare kassadame" er med på å gjøre at dette samfunnet fungerer bra, eller hva? Blide kassadamer får meg alltid i godt humør, selv på de svarteste dagene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petter smart

Du finner sikkert de som ser ned på deg, de ser gjerne ned på alle som ikke har en lang utdannelse, statusjobb og millionlønn. Slike folk klarer man seg fint uten, så de får mene hva de vil.

Å være kassadame er en ærlig jobb, det er også en relativt hard jobb. Jeg respekterer alle som jobber. Hadde du derimot vært arbeidsfør, men ikke giddet jobbe, da hadde jeg sett ned på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest secretfornow

merker det selv. jeg jobber ikke i matbutikk, men på en velrenomert detaljhandel. det til tross for at jeg har sju års universitetsutdannelse (søker andre jobber, men det er for mange folk og for lite jobber på det feltet om dagen). merker folk nesten tenker på meg som arbeidsledig, fordi jeg ikke jobber med noe relevant. til og med min egen far. det er litt skuffende. jeg har tross alt en jobb, og selv om den tidvis er dørgende kjedelig så går jeg faktisk til den...fordi jeg ønsker å ha en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente31

Jeg har akkurat begynt i butikk, en liten butikk, og synes det er morsomt. En veldig sosial jobb:-)

Jeg har aldri sett ned på noen som jobber, uansett hvilken jobb de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i dagligvare selv, og skjønner hva du mener. Det er en jobb, for pokker. En ærlig jobb som faktisk krever mer enn enkelte tror, i hvert fall om man skal være en _god_ kasserer. Dårlige kasserere finnes det dessverre nok av, og de ødelegger mye for oss andre. Men jeg trives virkelig godt i jobben min, og har ingen planer om å skifte beite. Jeg trives med å prate med kundene, tulle litt med dem som tåler en spøk, sånne ting. Det er en sosial jobb. Jeg har ansvaret for en av avdelingene i butikken + at jeg åpner og stenger noen dager i uka, det syns jeg er greit sånn for å få litt avveksling fra kassa, men det er jo meg, da:)

Vær stolt av jobben din, du, det prøver jeg å være;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...