Gå til innhold

Tønsberg og bomring?


Gjest får jeg bot tro?

Anbefalte innlegg

Gjest får jeg bot tro?

Kjørte gjennom Tønsberg i dag, og der var det bomring. En merkelig bomring, for hvor skulle man betale de 15,- kronene? Brått var bommen der, men ikke en vanlig bom slik man har andre steder. Så stod det et skilt om "betal 15,- kroner eller få faktura tilsendt" noe i den duren der....

Vi kjørte forbi kamera vi da, uten å ha betalt. Hva skjer? Får vi faktura i posten på 15,- kroner, eller får vi bot på flere hundre?

Det er den teiteste bomringen jeg har kjørt gjennom!

Var det en automat man skulle stoppet ved et annet sted? Hvor tungvint er det i tilfelle da? Nei, Tønsberg bomring er noe skrullete greier... (eller er jeg alt for blond ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ikke bot. :) Du får en regning på 15 kr hjem til deg i postkassa, dvs i den adressen bilen er registret på. Det tar ca 2-3 måneder. Bommen er Tønsberg er merkelig ja, og ikke skjønner jeg at det er kostnadseffektivt å gjøre det på den måten.. Men du får ihvertfall ikke bot. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får jeg bot tro?

Du får ikke bot. :) Du får en regning på 15 kr hjem til deg i postkassa, dvs i den adressen bilen er registret på. Det tar ca 2-3 måneder. Bommen er Tønsberg er merkelig ja, og ikke skjønner jeg at det er kostnadseffektivt å gjøre det på den måten.. Men du får ihvertfall ikke bot. :)

Tusen takk, da får vi bare vente å se i postkassa om noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok for blond :-) Det står på et skilt når du har passert at regningen vli bli sendt deg, men på engelsk. Jeg synes ikke denne ordningen er så rar jeg, mye kjekkere å slippe å stoppe å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira :o)

Sikkert samme opplegget som i Bergen. Du får en faktura i posten på 15 kr. Det kan gå mange uker før den kommer.

Jeg synes det er helt supert jeg, så slipper jeg og grave frem småpenger. Fakturaen er kjapp og betale når jeg allikvel betaler andre fakturaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...