Gå til innhold

Utvidet prøve ved celleforandring


Gjest Mor til Oliver

Anbefalte innlegg

Gjest Mor til Oliver

Påviste celleforandring for 6 mnd siden.Tok ny prøve nå og viste fortsatt forandringer.Ble innkalt til sykehus hvor jeg har vært i dag.Der tok de celleprøve, HPV test og kløp av små biter av livmortappen.Da de gjorde dette blødde jeg veldig og hun som tok prøven ble kjempestressa.Jeg er livredd for kreft så jeg spurte hvorfor jeg blødde så mye.Da sa hun at enten var det betennelse eller kreft! Hvordan kan hun si sånn uten og ha fått prøvesvarene??Jeg fikk helt hetta.Alt så bra ut på innvendig ultralyd.Jeg venter mensen i dag eller i morgen.Har det noe og si på blødningen som oppstod?Jeg er kjempefortvilet.Er 24 år og født ett barn for snart to år siden.Går på Yasminelle p-piller.Snakket med ei anna ei som sa at jeg skulle ta det med ro får det kom ann på hvordan man tok prøven mht blødning.Stemmer dette??Hun som tok prøven sa at hvis det var celleforandring nå også var det ensbetydet med kreft.Håper du kan oppklare dette litt for meg.Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for en oppførsel.

Jeg har ikke selv hatt celleforandringer, men både min mor og søster har hatt og har jo lest mye om det.

Hvis du har gått jevnlig til gyn. og de første celleforandringen ble oppdaget for 6 mnd siden kan du nok ta det helt med ro. De deler inn celleforandringene i 3 nivåer og hvis man tok prøve med 6 mnds mellomrom vil jeg tro at du var på nivå 1, altså det "letteste". Hadde det vært alvorlige forandringer tror jeg du ville tatt ny prøve hvertfall etter 3 mnd.

Man kan selvfølgelig aldri si noe sikkert, men jeg har nå lest at celleforandringer gjerne "bruker" flere år på å utvikle seg til kreft. Hvis de nå i det hele tatt gjør det.

Det at du fikk en sterk blødning tror jeg heller ikke har noe å si. Søsteren min blødde myyyye. På sykehuset sa de at det var veldig forskjellig hvor stor blødning man fikk, men at det ikke var uvanlig at man kunne blø mye.

Selv om det er vanskelig tror jeg du ikke ha rnoe å frykte. Søker du rundt på bl.a dokotoronlinge vil du finne mange artikler og svar på fagperson om emnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mor til Oliver

Herregud for en oppførsel.

Jeg har ikke selv hatt celleforandringer, men både min mor og søster har hatt og har jo lest mye om det.

Hvis du har gått jevnlig til gyn. og de første celleforandringen ble oppdaget for 6 mnd siden kan du nok ta det helt med ro. De deler inn celleforandringene i 3 nivåer og hvis man tok prøve med 6 mnds mellomrom vil jeg tro at du var på nivå 1, altså det "letteste". Hadde det vært alvorlige forandringer tror jeg du ville tatt ny prøve hvertfall etter 3 mnd.

Man kan selvfølgelig aldri si noe sikkert, men jeg har nå lest at celleforandringer gjerne "bruker" flere år på å utvikle seg til kreft. Hvis de nå i det hele tatt gjør det.

Det at du fikk en sterk blødning tror jeg heller ikke har noe å si. Søsteren min blødde myyyye. På sykehuset sa de at det var veldig forskjellig hvor stor blødning man fikk, men at det ikke var uvanlig at man kunne blø mye.

Selv om det er vanskelig tror jeg du ikke ha rnoe å frykte. Søker du rundt på bl.a dokotoronlinge vil du finne mange artikler og svar på fagperson om emnet.

Tusen takk for svar :) Har roet meg litt nå, men jeg må si at jeg både var sint og frustrert da jeg kom ut av sykehuset.Hun var ikke akkurat den som var flinkest i og berolige folk nei.Guds lykke at jeg traff på ho andre som fikk roet meg ned tydligvis var "gammel i tralten" og visste hva ho snakka om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...