Gå til innhold

Ønsker svar nhd.


bibben

Anbefalte innlegg

Finnes det AP som har en kortvarig og rask virkning som en ikke trenger å bruke over tid?

Det skremmer meg at symptomene er verre nå når jeg har seponert enn før jeg i det hele tatt begynte med AP. Det er akkurat som om jeg har blitt dårligere etter at jeg begynte å tilføre kroppen disse medikamentene.

Det jeg opplever nå er helt nytt for meg. Kan det være slik at kroppen er "blitt" avhengig av AP? Har det slett ingen helende effekt når man har gått på det i en årrekke?

Jeg synes det er svært ubehagelig at jeg gjentatte ganger opplever unøyaktigheter i journalføringen, og har blitt skremt av å lese epikriser etter kontakt med helsevesenet der jeg har funnet feil og misforståelser. Jeg synes at pasient og lege i samråd burde bli enige om hva som der skal stå innen det settes en sluttstrek.

Når så skjer, skremmes pasientene fra å ta kontakt med helsevesenet igjen. Da står man plutselig ganske alene.

Hvis man forteller en psykiater om ting som virker absurde, er jeg redd for at jeg med det undergraver min egen troverdighet for all fremtid.

Sist jeg fikk se en epikrise ble jeg så sjokkert at jeg forbannet meg på å ikke ha noe med psykiatrien å gjøre igjen. Det er trist men sant.

Nå som jeg trenger råd, kvier jeg meg voldsomt for å ta kontakt. derfor håper jeg du kan svare meg på mine innledende spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er sykdommen som avgjør om du trenger å bruke et AD over tid.

Om en ønsker rask og sikker effekt, har jeg mest tro på Zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåbærpiken

Hei Bibben

Håper det er greit at jeg skriver her, selv om det egentlig var NHD du ville ha svar fra.

Det synes gjennom eteren at du har det vondt nå. Jeg tenker på deg, og synes det er trist å se at du strever sånn nå.

Fikk et dikt for en tid siden, som jeg gjerne vil dele med deg.

'' La dine hender få hvile

Legg dem til ro i ditt fang

Du strevde hver dag og hver time

Du trenger å hvile en gang''

Håper virkelig du får det bedre, veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Bibben

Håper det er greit at jeg skriver her, selv om det egentlig var NHD du ville ha svar fra.

Det synes gjennom eteren at du har det vondt nå. Jeg tenker på deg, og synes det er trist å se at du strever sånn nå.

Fikk et dikt for en tid siden, som jeg gjerne vil dele med deg.

'' La dine hender få hvile

Legg dem til ro i ditt fang

Du strevde hver dag og hver time

Du trenger å hvile en gang''

Håper virkelig du får det bedre, veldig snart.

Kjære deg Blåbærpiken!

Tusen takk for trøstende dikt og omsorgsfulle ord! Det satt jeg enormt pris på.

Beklager at jeg først svarer nå, men jeg har hatt begrenset med nettilgang i den senere tid.

Jeg har det bedre nå.

Jeg håper alt er vel med deg også.

Jeg ønsker deg en fin helg og en fortsatt god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...